Growth Marketing Conference 2019, cea mai mare conferință de growth marketing din lume, a avut loc în San Francisco. Locația și-a spus cuvântul. La 2 din 3 prezentări se vorbea despre atragerea de investiții, de start-up-uri care într-un an valorau milioane de dolari, runde de investiții, scalare și exit plans. Subiecte asemănătoare poți auzi și în cafenelele din San Francisco :). Desi conferința s-a ținut în 2019, aceasta a avut loc în luna decembrie. Prin urmare, informațiile sunt încă fresh datorită perioadei apropiate, cât și faptului că acestea sunt general valabile. Accentul a fost pus pe strategii creative cu investiții mici, care ajută companiile să aducă clienți noi și să crească rata de retenție a acestora. M-am bucurat să văd că pe o parte din top speakers am avut ocazia sa îi ascult și la GPeC. Favoritul meu a fost de departe Nir Eyal. Growth marketingul are la bază principiile marketingului tradițional și adaugă concepte precum A/B testing, postări (de impact) pe blog, data-driven email marketing, optimizări SEO, ad copy creativ și analiza detaliată a experienței user-ului. Ideile obținute în urma acestor strategii sunt implementate rapid pentru a obține o creștere robustă și durabilă. Indiferent de business, atunci când comunicăm accentul trebuie pus pe 3 elemente: audiență, context și conținut. Indiferent de procesul și tehnologia folosită în promovare, la capătul mesajului se află o persoană. Abordarea pe care trebuie să o avem în strategia de comunicare sau în conținutul site-ului trebuie să fie umană și personală, abordările reci și impersonale fiind de evitat. Persoanele cu care comunicăm sunt persoane care au avut un interes pentru site-ul, serviciile sau produsele noastre, cât și pentru informațiile pe care le furnizăm. Mai mult, o parte din ele s-au înscris la newsletter, ne urmăresc paginile de social media, ceea ce arată un interes ridicat al acestora pentru conținutul pe care îl furnizăm, indiferent de forma lui. La rândul lor, aceste persoane se așteaptă să le răsplătim încrederea cu un conținut de calitate, furnizat în mod constant. Din punctul meu de vedere, cel mai bine a explicat această idee Sangram Vajre: Așa cum spunea Seth Godin în podcastul FlipMyFunnel, „Este foarte ușor pentru noi să credem că trăim în această lume a pieței de masă, dar nu. Trăim într-o lume de micro-piață.” Atunci când concepem conținutul și modul de a comunica trebuie să gândim cât mai segmentat. În loc să avem focusul pe informații generale, cu care să se rezoneze într-o anumită măsură toți cei care ne urmăresc, putem să microsegmentăm audiența noastră și să producem conținut de calitate pe fiecare categorie în parte, impactul general fiind unul mult mai puternic. Pentru a putea face acest lucru, este nevoie să ne folosim de datele pe care le avem. Avem toate informațiile despre cei care au fost la noi pe site, pe paginile noastre de social media, putem vedea transparent engagement-ul pe care îl are conținutul concurenților noștri în funcție de ce postează pe canalele lor de YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest și altele. Pentru a putea scala este nevoie să gândim data informed marketing. O schemă reprezentativă a cum arată growth marketing ar fi:
În plus, pentru scalare este important să standardizăm orice pas din acest proces și să automatizăm tot ce înseamnă un task repetitiv. Aici vorbim despre tehnologii precum RPA sau API care ne pot ajuta cu partea de informare, distribuire conținut, generare rapoarte sau analiză date. Nu exista o soluție universal valabilă pentru a face growth hacking, ci vorbim despre principii pe care putem construi soluții dedicate business-ului. Focusul strategiei noastre trebuie să fie crearea comunității pe care ne-o dorim în jurul brand-ului nostru. Dacă vrei să afli cele mai noi info din lumea digitală, keep an eye on us!
Blog
Growth Marketing Conference: Ce am aflat de la evenimentul anului
Citește și alte articole asemănătoare:
Cele mai la înălțime reclame de Crăciun – Canopy style.
Care e rețeta unei reclame câștigătoare de Crăciun? În ultimii ani, reclamele de Crăciun s-au pendulat între reuniuni de familie și prieteni, personaje animate, animale din tot atasul zoologic, supereroi, magie, final neașteptat. Indiferent de firul narativ, brandurile au mizat pe emoție și veselie, așa cum poate e și firesc....
Pandemia, Carantina și Partea-plină-a-paharului
Pandemia provocată de Covid-19 și efectele secundare ale carantinei la nivel național au făcut din „munca de acasă” (WFH) o necesitate pentru multe industrii. Munca de acasă sau de la distanță este noul normal și se pare că va rămâne în trend și în anii următori. WFH nu este o practică...
Cum schimbă AI-ul modul în care comunicăm în marketingul digital
Momentul în care viitorul ne-a ajuns din urmă Cu doar trei ani în urmă, AI era doar un concept abstract care urma să distrugă omenirea, dar astăzi a devenit subiectul care redefinește marketingul și comunicarea în moduri pe care puțini le anticipau. Ritmul rapid al inovației ne-a adus într-un punct...
Cerul e limita de jos.
Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.
Tot mai relevanți,
tot mai sus.
E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.