Growth Marketing Conference 2019, cea mai mare conferință de growth marketing din lume, a avut loc în San Francisco. Locația și-a spus cuvântul. La 2 din 3 prezentări se vorbea despre atragerea de investiții, de start-up-uri care într-un an valorau milioane de dolari, runde de investiții, scalare și exit plans. Subiecte asemănătoare poți auzi și în cafenelele din San Francisco :). Desi conferința s-a ținut în 2019, aceasta a avut loc în luna decembrie. Prin urmare, informațiile sunt încă fresh datorită perioadei apropiate, cât și faptului că acestea sunt general valabile. Accentul a fost pus pe strategii creative cu investiții mici, care ajută companiile să aducă clienți noi și să crească rata de retenție a acestora. M-am bucurat să văd că pe o parte din top speakers am avut ocazia sa îi ascult și la GPeC. Favoritul meu a fost de departe Nir Eyal. Growth marketingul are la bază principiile marketingului tradițional și adaugă concepte precum A/B testing, postări (de impact) pe blog, data-driven email marketing, optimizări SEO, ad copy creativ și analiza detaliată a experienței user-ului. Ideile obținute în urma acestor strategii sunt implementate rapid pentru a obține o creștere robustă și durabilă. Indiferent de business, atunci când comunicăm accentul trebuie pus pe 3 elemente: audiență, context și conținut. Indiferent de procesul și tehnologia folosită în promovare, la capătul mesajului se află o persoană. Abordarea pe care trebuie să o avem în strategia de comunicare sau în conținutul site-ului trebuie să fie umană și personală, abordările reci și impersonale fiind de evitat. Persoanele cu care comunicăm sunt persoane care au avut un interes pentru site-ul, serviciile sau produsele noastre, cât și pentru informațiile pe care le furnizăm. Mai mult, o parte din ele s-au înscris la newsletter, ne urmăresc paginile de social media, ceea ce arată un interes ridicat al acestora pentru conținutul pe care îl furnizăm, indiferent de forma lui. La rândul lor, aceste persoane se așteaptă să le răsplătim încrederea cu un conținut de calitate, furnizat în mod constant. Din punctul meu de vedere, cel mai bine a explicat această idee Sangram Vajre: Așa cum spunea Seth Godin în podcastul FlipMyFunnel, „Este foarte ușor pentru noi să credem că trăim în această lume a pieței de masă, dar nu. Trăim într-o lume de micro-piață.” Atunci când concepem conținutul și modul de a comunica trebuie să gândim cât mai segmentat. În loc să avem focusul pe informații generale, cu care să se rezoneze într-o anumită măsură toți cei care ne urmăresc, putem să microsegmentăm audiența noastră și să producem conținut de calitate pe fiecare categorie în parte, impactul general fiind unul mult mai puternic. Pentru a putea face acest lucru, este nevoie să ne folosim de datele pe care le avem. Avem toate informațiile despre cei care au fost la noi pe site, pe paginile noastre de social media, putem vedea transparent engagement-ul pe care îl are conținutul concurenților noștri în funcție de ce postează pe canalele lor de YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest și altele. Pentru a putea scala este nevoie să gândim data informed marketing. O schemă reprezentativă a cum arată growth marketing ar fi:
În plus, pentru scalare este important să standardizăm orice pas din acest proces și să automatizăm tot ce înseamnă un task repetitiv. Aici vorbim despre tehnologii precum RPA sau API care ne pot ajuta cu partea de informare, distribuire conținut, generare rapoarte sau analiză date. Nu exista o soluție universal valabilă pentru a face growth hacking, ci vorbim despre principii pe care putem construi soluții dedicate business-ului. Focusul strategiei noastre trebuie să fie crearea comunității pe care ne-o dorim în jurul brand-ului nostru. Dacă vrei să afli cele mai noi info din lumea digitală, keep an eye on us!
Blog
Growth Marketing Conference: Ce am aflat de la evenimentul anului
Citește și alte articole asemănătoare:
YouTube Select o modalitate de promovare eficientă
Pe 15 noiembrie 2020 a avut loc lansarea oficială a YouTube Select. Acest eveniment fiind marcat de un super party online la care am luat parte și noi, cei din echipa Canopy. După lansare s-a generat o serie de reacții și întrebări, atât din partea brand-urilor care doresc promovare, cât...
Ce este Google Consent Mode V2 și cum se implementează?
Astăzi, protecția datelor personale în mediul online a devenit o prioritate globală, fapt ce se reflectă în multitudinea de reglementări și standarde din întreaga lume, precum Regulamentul General privind Protecția Datelor în Europa. Aceste reglementări sunt menite să asigure confidențialitatea utilizatorilor online în timp ce aceștia navighează pe internet și...
Senior PPC Specialist la Canopy
Anul 2022 a început și pentru tine cu noi rezoluții și obiective? Îți dorești diversitate de la noul job? Dacă vrei să faci parte dintr-o echipă care te va aprecia și unde task-urile repetitive nu există, avem un job de Senior PPC Specialist în echipa Canopy. Echipa și povestea Canopy...
Cerul e limita de jos.
Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.
Tot mai relevanți,
tot mai sus.
E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.