Blog

Cum să iei prima certificare Google Ads în doar 5 pași

Carmen Pușcașu • 11 mai 2020

Prima certificare Google Ads este întotdeauna cea mai grea. Fie că ești la început de drum sau te-ai decis să îți schimbi domeniul și să începi o carieră în Pay Per Click, acest ghid te va ajuta să parcurgi pașii necesari pentru a deveni certificat Google Ads. 

La fel ca în viață, nu te poți apuca să asamblezi un mobilier până nu citești înainte instrucțiunile pentru a vedea cum se face. 

Exact așa stau lucrurile și dacă îți dorești să devii un specialist în Google Ads. Mai întâi citești, apoi îți testezi cunoștințele, iar la final încerci să le pui în practică. 

1. Cont Google

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să îți creezi un cont de Google, în cazul în care nu ai deja unul.

Vei avea nevoie de acesta pentru a te putea loga în platforma dedicată certificărilor. Fără un cont de Google, nu o poți accesa.

2. Skillshop

Următorul pas este să intri în Skillshop, locul în care vei descoperi o lume complet nouă. Skillshop este platforma oficială Google de unde poți învăța Google Ads de la A la Z

Vezi găsi toate informațiile structurate pe fiecare produs în parte pe care Google Ads îl pune la dispoziție specialiștilor. Acolo poți învăța pas cu pas ce reprezintă fiecare produs, cum funcționează și cum îl poți utiliza eficient, informații pe care trebuie să le cunoști dacă îți dorești cel puțin o certificare Google Ads.

După ce creezi contul, îți recomand să îți faci un profil cât mai complet, care să conțină cât mai multe informații despre tine. Ai posibilitatea de a-l face chiar și public, această opțiune permițându-ți să distribui profilul sub formă de link către oricine dorești să îți vadă certificările. Poți afla mai multe despre cum trebuie să arate un profil complet pe Skillshop aici.

Tot pe platforma Skillshop vei obține și prima certificare Google Ads. Vei găsi în continuare cum.

3. Pregătește-te pentru examen

Pentru a putea susține examenul și a obține un punctaj de trecere, este nevoie să treci cel puțin o dată prin materialele din platformă. 

Cursurile sunt sub formă de text, au o structură curată și sunt foarte atractive din punct de vedere vizual, făcându-le ușor de parcurs. Mai mult, în procesul de învățare te vor ajuta și micile exerciții pe care le vei găsi în majoritatea cursurilor. Astfel, vei reține mai ușor informațiile și îți poți testa și cunoștințele acumulate.

Fiecare curs indică un anumit interval de timp pentru a-ți veni în ajutor și pentru a te informa estimativ cât timp ți-ar lua să parcurgi materialele.

Pe lângă Skillshop, îți recomand să aprofundezi și informația din support.google.com. Acolo vei găsi lucrurile descrise mai amănunțit și explicate mai în detaliu. Vei vedea că și în cursurile din platformă vor fi trimiteri externe către support.google.com și chiar te sfătuiesc să nu sari peste ele. Îți pot fi de mare ajutor și poți învăța și mai multe lucruri despre Google Ads.

4. Testează-ți cunoștințele

După ce ai trecut prin cursuri și ești sigur că ai înțeles noțiunile prezentate, înainte de a susține examenul, îți recomandăm să îți testezi cunoștințele. 

Platforma pune la dispoziție și această opțiune, pentru ca utilizatorii să se asigure că au învățat suficient de bine încât să obțină un punctaj de trecere.

Dacă nu reușești să treci de acest pas de testare a cunoștințelor, îți recomandăm să citești din nou cursurile până ce vei obține rezultatul maxim. 

5. Susține examenul

În final, după ce ai parcurs toți pașii de mai sus și te-ai asigurat că ai învățat suficient, ești pregătit pentru a susține examenul. 

De regulă, examenul durează în jur de 1.3 h, în funcție de complexitatea fiecăruia. Fiecare examen este compus din întrebări atât cu o singură variantă de răspuns, cât și cu variante multiple. 

Pentru a trece examenul și a primi certificarea, trebuie să obții un punctaj de cel puțin 80%. Dacă nu obții acest punctaj, înseamnă că nu ai trecut examenul și va fi nevoie să îl redai. Însă, nu vei putea să îl susții din nou în aceeași zi, ci după 24h.

După ce ai reușit să treci examenul, felicitări! Înseamnă că ești certificat Google și că îți sunt recunoscute în mod oficial cunoștințele pe care le deții despre Pay Per Click. 

Acum că știi care sunt pașii pentru a obține prima certificare Google Ads nu îți mai rămâne decât să te mobilizezi să îi parcurgi. Iar ca un ultim sfat, fii sincer cu tine și testează-ți pe bune cunoștințele, pentru că vei avea doar de câștigat.

Îți urăm spor și o călătorie digitală cât mai surprinzătoare!

Citește și alte articole asemănătoare:

De la inspirație la rezultate uimitoare: Cum să utilizezi Pinterest Ads în E-commerce

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?