Blog

Cum comunicăm nativilor digitali?

Bianca Braha • 16 noiembrie 2022

Generația Z  – nativii digitali, oamenii crescuți în online și primii care au avut acces la internet de mici, cei care simt cel mai des FOMO și în același timp, unul dintre cele mai largi grupuri de consumatori online. Această categorie de vârstă va deveni curând, dacă nu este deja, cea mai importantă generație pentru orice business, indiferent de industrie.  Cum un buyer persona stă la baza fiecărei strategii de marketing, este esențial să cunoaștem, înțelegem și abordăm nativii digitali, iar beneficiile se vor observa în rezultate.

Generatia Z: cine este si ce o caracterizeaza - J.D.M ®

Smartphones, social media și realitatea augmentată reprezintă o prezență constantă în viața oricărui Gen Z. Acest lucru i-a transformat în experți în găsirea de informații online despre ofertele existente pe piață, dar și despre brandul de la care doresc să achiziționeze. Sunt mult mai capabili să recunoască un brand ce nu este de încredere, deci mult mai sceptici și puțin loiali brandului. 

Generația Z este considerată unică, deoarece pe cât de ușor este de ajuns la ei, pe atât de greu este să le atragem atenția. Sunt confortabili în a oferi doar o mică parte din atenția lor conținutului din feed și evaluează aproape instantaneu potențiala valoare a acestuia.

Așadar, cum creăm ad-uri eficiente pentru nativii digitali?

FII AUTENTIC

În trecut, tot ceea ce exista în media era inspirațional și de neatins pentru majoritatea populației. Recent, utilizatorii au devenit reticenți în ceea ce privește conținutul așa-zis perfect și sunt mult mai atrași de ceea ce este real și uman, chiar dacă vine la pachet cu anumite defecte.

Când vine vorba de Gen Z, rețeta de succes a brandurilor stă în autenticitate, dar și în cât de mult aceștia se regăsesc în conținut. O mare parte din utilizatorii din această categorie de vârstă oferă mai multă încredere unui brand dacă acesta folosește în promovare imagini cu clienți reali. Acest lucru explică de ce influencer marketing este un succes pentru consumatorii tineri. 

PERSONALIZEAZĂ

Având acces la tot, consumatorii tineri nu mai au parte de acea fericire care vine din descoperirea unui produs perfect pentru ei, deoarece totul se produce în masă. Totuși, business-urile pot schimba acest lucruri prin metodele de promovare disponibile. Deoarece consumatorii acordă mai multă atenție reclamelor relevante pentru ei, anunțurile dinamice cu feed de produse creează experiențe intuitive de shopping. Dynamic product ads extrag în mod dinamic reclame din feed-ul de produse și le afișează în funcție de comportamentul unic de cumpărături online al fiecărui utilizator.

Preferințele celui mai conectat demografic, Gen Z, sunt indicele clar al importanței creativelor. În era social media, creativele folosite în ads trebuie să fie personalizate audienței și să poată transcede platforma pentru a genera conversație prin content. 

“You need to be making content, not ads. It’s about bringing consumers to you and inviting them into the conversation rather than chasing them.” – Tod Kaplan, CMO Pepsi

RETARGETEAZĂ

Zilnic, nativii digitali trec prin sute de reclame, deci probabilitatea ca un utilizator ce face parte din Gen Z să convertească după ce a văzut un singur ad este foarte mică. Aceștia navighează prin diferite platforme de social media, ceea ce înseamnă că existența unei strategii multi-channel este vitală pentru orice business.

Retargetarea este o strategie excelentă pentru a rămâne în gândul utilizatorilor tineri și pentru transforma interesul în conversie.

VINDE EXPERIENȚA, NU PRODUSUL

Pentru generația Z, consumul este mai mult despre a avea acces la produs decât despre a avea produsul. Așa cum am menționat anterior, datorită abilității lor înnăscute de a găsi informații, notorietatea brandului este mult mai importantă decât produsele comercializate. Experiența oferită este un element cheie și reprezintă tot ceea ce se întâmplă în jurul produsului. Generația Z își dorește o experiență socială captivantă și autentică. Vor experiențe online informative, transparente și originale. Ei doresc linii de comunicare deschise și mesaje care sunt adaptate doar pentru ei. 

PONT: Dacă nu ai încercat până acum, poți oferi utilizatorilor tineri o experiență online a produsului prin augumented reality ads. Ajută-i să probeze hainele, nuanțele de ruj sau chiar să își facă o idee despre cum ar arăta acea lampă modernă pe noptiera lor.

FOLOSEȘTE VIDEOCLIPURI

Spațiul digital este suprapopulat de conținut. Tendința utilizatorilor din ultimii ani este de a trece prin materiale de scurtă durată pe aplicații precum TikTok și Instagram și de a absorbi informația foarte rapid (citeste si articoulul: Promovare Instragram: Cum să creezi campanii eficiente) Videoclipurile sunt cea mai bună metodă de a atrage atenția generației tinere. Contentul video trebuie să fie în contrast cu reclamele statice și de duzină. Mesajul trebuie transmis clar, concis și dinamic în cel mai scurt timp, iar formatele videoclipurilor să fie potrivite platformei de promovare. 

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?