Blog

Care este viitorul în marketing în anul 2023?

Simona Fiscutean • 27 ianuarie 2023

În ultimii 2-3 ani industria marketingului a evoluat și a trecut printr-o serie de schimbări majore. În primul rând, pandemia care a adus mai multe schimbări radicale, de la modul în care brandurile se raportau la strategia de marketing până la nevoia de adaptare a brandurilor la nevoile consumatorului, care s-au schimbat pe parcursul celor doi ani. 

Un alt aspect important care în ultimii ani s-a schimbat este percepția consumatorilor, tendința fiind ca aceștia să încline mai mult către brandurile care au o notorietate mai mare și să fie mai atenți la calitatea produselor. Aspect de care trebuie sa tinem cont atunci cand creionam si strategia de marketing online.

Și cum industria marketingului este strâns legată de tot ceea ce se întâmplă în societate, când lucrurile păreau că se așează cât de cât la locul lor și sfârșitul pandemiei a venit, societatea a fost din nou lovită de un alt șoc, războiul din Ucraina, iar acum vedem cum majoritatea site-urilor de știri susțin că ne apropiem de o criză economică care cu siguranță va aduce și alte schimbări. Toate aceste evenimente importante din societate influențează foarte mult comportamentul oamenilor și automat acest lucru reprezintă o oarecare presiune pentru industria marketingului și a comunicării. 

Ceea ce este important în momentele de schimbări majore la nivel de piață și trend-uri este să fim pregătiți și să ne adaptăm la schimbare. Dacă este să ne raportăm la ultimii ani, cu siguranță perioada pandemiei ne-a dat o lecție importantă cu privire la adaptabilitate, iar brandurile care au reușit să își adapteze strategia către mediul online cel mai repede au fost cele care au avut cel mai mult de câștigat.  

Ținând cont de toate schimbările care au avut în ultimii anii, bineînțeles că acestea au dus și la o schimbare în ceea ce privește comportamentul clienților deoarece momentan este o tendință în creștere pentru utilizatori ca să li se ofere o experiență personalizată pe cât mai multe canale. Domeniul marketingului a fost cu siguranță, încă de la începuturi unul foarte dinamic, dar odată cu evoluția tehnologiei din ultimii ani și cu evenimentele sociale, aceste schimbări s-au accentuat, iar brandurile și profesioniștii din domeniu trebuie să țină pasul și chiar să preconizeze schimbările. 

La început de an, dacă lucrezi într-un departament de marketing sau deții o campanie, cu siguranță, ai stabilit câteva obiective pentru anul 2023. Dar haideți să vedem care sunt trendurile la nivel de marketing pentru anul acesta și de ce este important să ținem cont de ele:

Importanța Conținutului Video pe toate platformele

Faptul că în ultima perioadă conținutul video a crescut foarte mult nu mai este o noutate pentru nimeni, iar în anul 2023 brandurile vor fi nevoite să se adapteze acestui trend și să creeze conținut video de calitate pentru utilizatori. 

Indiferent că vorbim de platforme precum YouTube sau Tik Tok care au la bază genul acesta de conținut sau că vorbim de conținut pentru Facebook sau Instagram este important să oferim o importanță deosebită acestui tip de conținut deoarece, pe lângă faptul că ne va ajuta să transmitem mesajul mai ușor și pe înțelesul celor care ne urmăresc, acest tip de conținut creează și cea mai mare rată de interacțiune cu utilizatorii/ clienții. 

Un trend important pe zona de conținut video este faptul că în 2023 vom avea nevoie de cât mai multe video-uri scurte, care să transmită informațiile pe care ni le dorim rapid și eficient (un astfel de exemplu ar fi animatiile video). Așa că indiferent dacă te adresezi B2B sau B2C este important ca atunci când vorbim de conținut video să punem accent pe short video

Live Streaming – un alt trend important pentru anul acesta în materie de video este dat de importanța livetreming-ului. Odată cu dezvoltarea Tik Tok-ului acest tip de conținut a început să capete cât mai multă amploare, iar dacă brandul tău are ca target generațiile tinere atunci cu siguranța ar trebui să pui accent foarte mare pe acest tip de video.  

Social Media Marketing crește ca importanță

Evoluția rețelelor sociale din ultimii ani le-a transformat pe acestea din niște simple rețele pe care le foloseai pentru a comunica cu prietenii în  mijloace principale pentru comerțul electronic, cu alte cuvinte, de multe ori aceste rețele sociale sunt de fapt ca și niște vitrine virtuale pentru magazine sau companii.

Dacă este să privim de cealaltă parte, din punct de vedere al consumatorului, rețelele sociale sunt folosite atât ca mijloc de a achiziționa un produs, dar și ca un spațiu de unde poți să afli review-uri despre produsele pe care vrei să le achiziționezi, mediu unde poți să-ți cauți un job sau să găsești recomandări pentru a vizita și descoperi locuri noi. 

În mai puține cuvinte rețelele sociale nu doar că reprezintă o carte de vizită pentru fiecare business sau produs, dar informațiile care apar despre un anumit brand pe rețelele sociale pot să-l definească până la cel mai important nivel pe acel brand, pot să îl ajute să crească sau pot să influențeze negativ evoluția lui. 

Anul acesta mai mult ca niciodată este foarte importantă strategia coerentă pe social media, ba mai mult de această strategia va depinde direct evoluția oricărui brand în perioada care urmează. 

Marketingul Interactiv 

Pentru anul în curs  se vehiculează că un trend important ar fi înglobarea strategiei de marketing interactiv în strategia de marketing. Ce înseamnă mai exact acest marketing interactiv? Ei bine, este vorba despre o strategia care se rezumă la integrarea diferitelor tipuri de conținut online, de la mici jocuri, la poll-uri sau quiz-uri disponibile pe site sau pe rețelele sociale. Cel mai important aspect de reținut aici este faptul că trebuie să oferi conținut de calitate și relevant celor care te urmăresc. 

Influencer Marketing parte din strategia de marketing 

Dacă până în anul 2023 au mai existat branduri care nu au apelat la influenceri pentru strategia de brand awareness, în perioada următoare aceste colaborări vor fi un fel de must pentru branduri. La nivel internațional 89% din brandurile care au dezvoltat colaborări cu influenceri consideră că aceștia i-au ajutat în dezvoltarea strategiei de brand awareness și 17% dintre aceștia susțin că anul acesta vor aloca bugete mai mari. 

Această industrie va crește și datorită micro influencerilor care  încep să fie din ce în ce mai relevanți pentru branduri. 

Retenția clienților va deveni mai importantă decât achiziția 

Cu siguranță, indiferent de domeniul de activitate, o conversie din partea unui client deja existent va fi tot timpul mai ieftină și automat mai eficientă decât o conversie din partea unui client nou. Dar pe lângă acest aspect un altul foarte important este faptul că un client deja existent este mult mai probabil să încerce un produs sau serviciu nou în comparație cu un client care nu a interacționat cu brandul. 

De aceea, ar trebui să te gândești cu prioritate la strategii de loializare și fidelizare a clienților deja existenți și cu siguranța rezultatele pe termen lung nu vor întârzia să apară. 

Citește și alte articole asemănătoare:

google-ads-image

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?