Blog

Black Friday – To Do List

Oana Vasilică • 27 octombrie 2021

Iată că ne aflăm, din nou, în fața celui mai important eveniment din an pentru PPC-iști și magazinele de ecommerce: BLACK FRIDAY.

Cu toate că trecem printr-o perioadă atipică, în care comportamentul utilizatorilor s-a modificat, prezența online rămâne esențială pentru orice business. 

Trendurile din e-commerce sunt similare celor din anii trecuți, cu precizarea că se simte o nevoie mai accentuată de a avea o comunicare activă mai devreme, oamenii având un focus mult mai mare acum pentru partea de research. Statisticile arată că partea de retail este într-o continuă creștere, cu toate că și-a încetinit ritmul pe fondul inflației crescute. Cu toate acestea, trendul în România este peste medie, comparativ cu restul țărilor din UE.

Deci cum profităm de această tendință a pieței? Printr-o prezență cât mai activă și abordarea unei strategii multichannel. Știm cu toții cât de intensă este această perioadă și cât de important este să avem rezultate la înălțime. Din acest motiv, este esențial să ne organizăm cât mai bine.

Și pentru că îmi plac to do list-urile și pe mine, personal, mă ajută foarte tare, aș vrea să împart cu tine lista mea de acțiuni pentru perioada de pregătire a Black Friday-ului.

Abordare holistică

Pornește de la premisa că, din punct de vedere al volumului de căutări în Google legate de Black Friday, România se clasează în primele 10 locuri la nivel european, într-un clasament dominat de UK, Germania și Franța. Mai mult, căutările legate de acest eveniment au crescut de la an la an. 

Din acest motiv, trebuie să ai o abordare unitară pe toate canalele, mesajul tău trebuie să fie cât mai vizibil, persuasiv și de impact. În această perioadă utilizatorii sunt abordați din toate direcțiile cu diverse oferte și au foarte multe variante din care să aleagă, așadar treaba ta este să te asiguri că te țin minte. 

Planificare, strategie & bugete

Odată ce ți-ai setat mindsetul potrivit, strategia vine de la sine! Cel mai important aspect pentru orice campanie, indiferent că vorbim despre o campanie mică, sau o campanie mare precum Black Friday, este planificarea. 

Creează media planul cu cel puțin o lună în avans și asigură-te că incluzi în el cele mai potrivite canale și tipuri de campanii. Totodată, nu uita că, pentru o campanie de succes, trebuie să ai în vedere că brandingul este cheia iar teasingul este triggerul.

Recomandarea mea este să adopți o strategie în 3 pași: awareness, teasing, Black Friday și să aloci bugetele cât mai smart în funcție de funnelul de achiziție. Cu toții știm cât de dinamice sunt costurile în această perioadă, iar primul pas către succes este să obții un reach cât mai ridicat la costuri cât mai reduse. 

  • În ceea ce privește campaniile de awareness, asigură-te că ai o comunicare cât mai activă pe brand înainte de Black Friday, pe audiențe reci, upper funnel astfel încât să ajungi la cât mai mulți utilizatori. 
  • Teasingul ar trebui să ruleze cu o săptămână sau două înainte de Black Friday. Acesta coincide cu perioada de research, perioada în care utilizatorii încep să analizeze piața și să își facă listele de cumpărături. Din acest motiv trebuie să fii cât mai prezent și să atragi trafic, atât pe audiențe reci, cât și pe audiențe calde.
  • Și iată că am ajuns și la mult așteptatul Black Friday. Focusul tău ar trebui să fie, în această etapă, pe performance. Nu uita să aloci și un buget de rezervă, pentru cazul în care campaniile devin limitate, sau cererea pe produsele tale este foarte ridicată. Competiția va fi foarte agresivă și bugetele se pot epuiza rapid.

Content & Audiențe 

Acum că planul este conturat, intervine și partea de creație. Pregătirea materialelor ar trebui să înceapă cu mult înainte de lansarea campaniilor. 

Bannerele și clipurile video trebuie să fie gata în avans pentru a fi verificate și încărcate în cont. Acest lucru te va ajuta în prevenirea eventualelor erori. 

Totodată, este necesar să se adapteze și partea de copy cu  anunțuri personalizate pentru fiecare etapă din strategie.

Pe lângă materialele noi, igiena conturilor este foarte importantă, deci apucă-te de curățenie. 🙂

  • Cuvintele cheie – un subiect esențial. De ce? Fără ele nu o să te afișezi în rezultatele de căutare. Parcurge toate campaniile din cont, verifică termenii de căutare pe care te afișezi, adaugă cuvinte cheie care să conțină black friday, și analizează și filtrează termenii aflați la negativ.
  • Anunțurile – mesajul de întâmpinare pentru utilizatori. Userii adoră să vadă că li te adresezi direct, că vorbești doar către ei și că le oferi promoții personalizate. Așadar, arată-le ce își doresc să vadă! Folosește-te de ad customizers pentru un impact cât mai mare.
  • Extensiile – te vor ajuta să crești performanțele contului. În această perioadă Promotion Extensions sunt un must, pe lângă toate celelalte tipuri de extensii.

Ok, avem partea de creație, dar ce facem cu ea? Ei bine, toate eforturile tale vor fi în zadar dacă nu te adresezi publicului potrivit. Pornește de la buyer personas și creează liste de audiențe pentru fiecare campanie.

Nu uita să folosești topics și placement exclusions, precum și liste negative de audiențe. Acestea te vor ajuta să filtrezi cât mai corect și să eviți overlapping-ul.

Detalii tehnice

Poate părea plictisitoare această parte a articolului, însă te asigur că nu vrei să sari peste ea. Tuturor ne place să fim creativi, dar trebuie să ne ocupăm și de unele aspecte tehnice pentru ca lucrurile să decurgă cum trebuie.

Sugerez să ai pentru campaniile de Black Friday un landing page dedicat, personalizat, în care să atragi trafic începând cu etapa de teasing. 

Totodată, pe lista de acțiuni mandatory este să te asiguri că trackingul este implementat corect și că în landing page-ul dedicat sunt puse toate codurile. Mai mult, viteza site-ului este crucială în această perioadă. Un site care se încarcă greu va pierde mulți utilizatori. În plus, în această perioadă volumul de trafic este foarte ridicat, așadar trebuie să ai grijă că serverele nu se vor bloca.

Ultimele, dar nu cele din urmă, sunt feed-urile de produse. Este ideal ca toate produsele din feed să fie active, fără erori.

Pentru rezultate și mai bune și pentru a îți ușura munca, folosește labels cu reguli automate.

Sper că aceste informații sunt utile și pentru tine și te vor ajuta să îți conturezi un plan cât mai bun. Cum ar spune Nopy: Hai sus! La Canopy credem în rezultate!

Citește și alte articole asemănătoare:

Apivest x Canopy

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?