Blog

Anul 3 pentru Canopy. Despre echipă, rezultate și investiții.

Cristian Ignat • 14 ianuarie 2019

Canopy tocmai a împlinit 3 ani. Am crezut în acest proiect din prima zi, însă nu mi-aș fi imaginat că vom ajunge să fim o echipă multi-județeană de oameni, pisici și roboți sau că vom face prima achiziție pe piața de performance marketing din România.

Dacă 2017, al doilea an, l-am văzut demanding, 2018 a fost anul investițiilor la Canopy.

Am investit în extinderea echipei și a serviciilor oferite, a birourilor, am integrat o altă agenție și, important pentru noi, am investit în educație: a pieței, a noastră, a tinerilor interesați de marketing online, a ONG-urilor.

În toată această ecuație, am încercat să adăugăm și savoarea vieții la Canopy :-).

Echipa

La Canopy e ingredientul principal. După cum ziceam, am ajuns să fim o multi-județeană cu 24 de persoane, 2 pisici persane și deja 5 roboței software. Ne facem treaba din două birouri, de la București și din Iași. Ambele au trecut într-o categorie superioară după ce ne-am mutat din nevoie de spațiu, fiecare având câte 150mp.

Extinderea în Iași a fost una din cele mai bune decizii pe care le-am luat, echipa de aici a crescut fantastic. Am învățat și mai bine să lucrăm împreună de la distanță, să ne completăm și susținem reciproc.

Am fost din nou în teambuilding în afara României și am sărbătorit împreună multe momente frumoase din an.

Am investit în participarea la o serie de evenimente locale și internaționale, care să ne ajute să ne dezvoltăm. Au fost traininguri, sesiuni comune de sharing al experienței și multe altele. Rezultatele se văd.

De exemplu, Georgiana este unul dintre puținii specialiști Facebook Certified Buying Professional din România. Mulți dintre colegii de la Iași au fost invitați ca speakeri la evenimente locale.

Anul trecut am schimbat și modul de lucru cu clienții. Am trecut de la specialist per client la echipă de specialiști per client. Fiecare client are minimum două persoane care se ocupă de campaniile sale de promovare. Astfel, schimbul de know-how între colegi este mai rapid, comunicarea cu clienții este mai bună, iar rezultatele au crescut frumos.

Clienți la înălțime

Retenția clienților este la loc de cinste în strategia și cultura Canopy. Ne-am concentrat mereu pe clienții existenți și pot spune chiar că multe branduri ni s-au alăturat datorită acestei abordări. Mereu este loc și de mai bine, știm, pentru noi atitudinea face diferența.

Avem alături și branduri noi, lideri de piață și companii ambițioase. Am început să lucrăm cu branduri mari precum British Council, Estee Lauder, Ana Pan, Tremend, Enel, OTP Leasing, Deichmann și am ajuns la un portofoliu de peste 90 de clienți.

Am gestionat bugete de promovare de 6 milioane euro, față de cele 4 milioane din 2017. În jur de 70% au fost investite în suita Google Ads, iar restul în Facebook.

Un pas important a fost extinderea în zona serviciilor de Robotic Process Automation(RPA), prin care automatizăm procese repetitive din diverse departamente, de la marketing la financiar, în ideea de a elibera timpul oamenilor și a le permite să se concentreze pe activități cu impact mai puternic.

Interacțiunea cu voi

De la începutul Canopy a fost clar pentru noi că ne dorim să coagulăm și să susținem o comunitate de oameni pasionați de digital, de la studenți la specialiști adevărați și manageri.

Investim în continuare în această direcție: vorbim la evenimente, scriem pe blog, încercăm să postăm lucruri interesante pe pagina noastră de Facebook.

Pe Facebook am ajuns la 3,747 fani, mai mulți cu 23% față de 2017. La fel ca și până acum, am crescut în principal organic. Ne-am bucura să ne fiți alături și în acest an; după toate schimbările anunțate de Facebook, o modalitate ar fi să activați opțiunea See first, cei care ne urmăresc știu că nu ne place să spamăm.

Ne place să interacționăm cu voi și pe LinkedIn și Instagram.

Site-ul Canopy a avut în al treilea an 45,273 vizitatori, față de 40,137 în 2017. Așa arată evoluția traficului nostru:

Echipa Canopy a scris 19 articole pe blog, plus o serie de guest post-uri pe site-uri externe. Cel mai citit articol a fost 9 idei de promovare pe Facebook și Instagram pentru un campion al vânzărilor.

Campanii de marketing și proiecte

Aici a fost dintotdeauna un mix între puterea exemplului – să investim în marketingul propriu – și nevoia de a susține idei și proiecte în care credem.

Achiziția Edge

Încep cu o investiție, nu campanie neapărat, care ne-a propulsat frumos în piață. Canopy a achiziționat agenția Edge de la 2Performant, fiind prima achiziție de pe piața de Pay Per Click din România.

Digital Bloom

Pentru a treia ediție a evenimentului Digital Bloom, lansat împreună cu echipa Google România, am gândit primul eveniment de marketing organizat într-un tramvai (tramvaiul co-working din Iași). Abia aștept să anunțăm ediția de anul acesta :).

Rosy și RPA

Rosy, prima roboțică din cadrul echipei, a fost un proiect pilot în zona de RPA, care a atras destul de multă atenție. Video-ul ei a strâns în total 1,547 vizualizări organice pe YouTube și a generat multe reacții pozitive, unele din ele din partea unor persoane foarte importante la nivel global în domeniul automatizărilor.

Succesul ei ne-a determinat să investim mult în zona de RPA, iar în curând vom reveni cu mai multe detalii. Până atunci recomand să ne urmăriți aici.

Educație

Agency of Tomorrow a fost un super proiect de dezvoltare organizat de Google, Canopy fiind una din cele 3 agenții selectate din România. La acest proiect au participat doar 40 de agenții din Europa.

Atelierul Digital este un alt proiect de educație organizat de Google România și pe care îl susținem cu mândrie. Anul trecut am povestit la câteva mii de participanți – studenți, tineri aspiranți – despre oportunitățile pe care le are mediul digital.

Ghid ONG-uri

Cum accesezi 10.000$/lună pentru a promova un ONG este un ghid gratuit care ajută ONG-urile să înțeleagă mai multe despre mediul online și le oferă pas cu pas informații utile pentru a își administra singure grantul de ads oferit de Google. Este un proiect pentru care echipa din Iași a depus mult efort.

Tot din seria educației, am participat la multe evenimente pentru a susține ONG-uri și business-uri cu know-how în zona de marketing online.

Canopy a fost singura agenție din România participantă la Google Partners Executive Summit.

Cifra de afaceri

Canopy a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri complexă :-), mai exact 2,547,838.96 RON (547.922 euro). Este o creștere anuală de 73% . Precizez și de data aceasta că la Canopy cifra de afaceri nu include și bugetele de media.

Ce urmează în 2019?

Multe din direcțiile actuale vor continua, fac parte din misiunea și obiectivele noastre. Avem multe cunoștințe de împărtășit, am început chiar cu tendințe în PPC pe 2019. Le vom folosi și pentru a ne extinde și mai mult echipa și a crește noi specialiști în PPC și marketing online.

Avem în plan și optimizări la nivel de procese și servicii, deoarece putem aduce și mai multă plus valoare celor deschiși spre inovație, dezvoltare.

Ne-ar plăcea să avem sprijinul și încrederea voastră și în 2019, să fim împreună la înălțime :).

Dacă vrei să afli mai multe din poveste, IQAds a scris un articol care însumează traseul pe care l-a avut Canopy în cei trei ani de existență.

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?