Blog

Andreea Raicu Shop: Ce strategii au adus creșterea business-ului

Roxana Ivan • 13 aprilie 2017

Cât contează brandul pentru dezvoltarea unui magazin online? Când vorbești de business-ul unei persoane atât de cunoscute precum Andreea Raicu, ai spune că e principalul motor. Însă e nevoie de mult mai multe.

Am vorbit cu Andreea Raicu despre strategia și elementele care au dus la creșterea magazinului online shop.andreearaicu.ro, de la primele riscuri asumate la business-ul complex de astăzi. Vorbim de colecții dedicate de haine, bijuterii, produse de papetărie, beauty, accesorii și multe altele. Echipa magazinului are planuri mari și pentru acest an.

Hai să vedem cum poți construi un brand pentru un magazin online și ce opțiuni ai pentru a atrage o comunitate fidelă de clienți și fani.

Cât de important este brandul pentru un magazin online (dat fiind că încrederea este un factor determinat în shoppingul online)?

Andreea Raicu: Magazinele de haine își construiesc în timp încrederea, oamenii au nevoie să experimenteze de câteva ori un produs pentru a-și forma o idee clară asupra acelui magazin.

Clienții magazinelor de haine identifică și reacționează la schimbările prin care acesta trece indiferent daca el crește, se îmbunătățește sau invers.

Brandul Andreea Raicu reprezintă un standard deja sedimentat în ani, acest standard este conștient în mintea clientului, astfel el se așteaptă deja la cel puțin două lucruri când decide să experimenteze produsul: consideră automat că acest produs este de calitate din punct de vedere vestimentar, dar și fizic, ca execuție, material etc.

Brandul, în acest caz, obligă produsul să se ridice la standardele deja create.

Cum își poate construi un magazin online un brand puternic, mai ales dacă bugetul disponibil este redus?

Andreea Raicu: Prin experiența oferită clientului.  Este cea mai puternică promovare, pentru că aceasta generează recomandarea produsului altor potențiali clienți.

Magazinul online shop.andreearaicu.ro beneficiază și de notorietatea și traficul revistei online andreearaicu.ro. Ai sfătui un magazin online să investească în conținut?

Andreea Raicu: Un blog atașat shop-ului ajută din punct de vedere al indexarii în Google, motiv pentru care multe magazine online investesc și în content.

Blogul shop-ului oferă și un spațiu controlabil în care produsele pot fi puse în valoare prin styling, endorsement al altor persoane, apariții în diverse publicații.  Este locul de joacă cu propriile produse :-).

Ce tipuri de canale generează cele mai multe vânzări pentru shop.andreearaicu.ro?

Andreea Raicu: Vânzările cele mai mari vin din căutarile directe din Google, clienții caută în mod specific shopul nostru.

Ai extins portofoliul de produse de la haine la produse de beauty, papetărie etc. Pe ce v-ați bazat deciziile de fiecare dată când ați adăugat o nouă categorie de produse?

Andreea Raicu: Având în vedere că este un business ce a  reflectat personalitatea mea, el evoluează în funcție și odată cu schimbările mele.

Din experiența voastră, cum poți fideliza cel mai bine un client?

Andreea Raicu: Zona de customer care este extrem de importantă. Felul în care se simt clienții noștri e primordial. Prin servicii, menținerea unui contact constant cu acel client pe parcursul procesării comenzii lui, de la înregistare până la feedback-ul acestuia asupra produsului livrat.

Care a fost cea mai riscantă decizie luată pentru magazinul online?

Andreea Raicu: Începutul. Am testat un model de business preluat din America, inexistent la momentul respectiv pe piața din România.

Vorbim de decizia de a avea un atelier de creație propriu și de faptul că întreaga producție este coordonată de noi, astfel încât aceasta a crescut direct proporțional cu vânzările.

Totul a crescut organic, treptat și au existat  momente în care nu puteam produce anumite produse, pentru că depindeam de foarte mulți alți factori. Produse pe care clienții le doreau, dar pur și simplu nu le puteam livra, pentru că materialul era blocat pe undeva, din diferite motive.

Ne poți da exemplu de modificare pe site sau la nivel de strategie care v-a adus o creștere importantă a vânzărilor?

Andreea Raicu: Fiind un brand de haine încă tânar pentru public, există o creștere constantă a vânzărilor. Bineînțeles că ne folosim de toate canalele de social media, de newsletter și alte campanii dezvoltate împreună cu echipa de marketing.

Care sunt direcțiile de dezvoltare din acest an pentru shop.andreearaicu.ro?

Andreea Raicu: Îmbunătățirea brandului deja creat, de la servicii la produse în sine. Este anul perfecționării a ceea ce am învățat deja să facem. Un lucru nou este o prezență cât mai vizibilă în offline.

Ne poți recomanda 1-2 site-uri sau bloguri de specialiști în business/marketing pe care tu le citești constant?

Andreea Raicu: Da, hbr.org.

Mulțumesc, mult succes.

Take Away

  • Investește în dezvoltarea unui brand pentru business. Un magazin online nu poate crește susținut fără un brand care să îl individualizeze și care să câștige încredere consumatorilor.
  • Experiența oferită clientului va face diferența pe termen lung.
  • Dezvoltă constant produsul / serviciile și adaptează-te rapid la cererile din piață.
  • Construiește o strategie unitară de marketing, care să îți asigure mai multe puncte de contact cu publicul tău, pe canale diferite, în momente și pentru nevoi diferite.


Citește și alte articole asemănătoare:

SUN, FUN & PPC

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?