Ignite sau Project Zest? Sunt două dintre numele care ar fi putut să ne reprezinte ca agenție de marketing online. Noi am mizat pe Canopy – la origine cel mai înalt loc dintr-o pădure, brand care a crescut și a împlinit 1 an. Primul an a fost pe fast forward, plin de emoții, cu mulți oameni alături, bogat în evenimente, cu premii, reușite, dar și greșeli pe care le-am notat cu roșu într-un carnețel.
Primul an Canopy pe fast forward:
Pentru ca toată lumea să înțeleagă mai bine ce reprezintă Canopy, vrem să împărtășim cu voi transparent cifre, rezultate și etape cheie pentru noi.
#WhatIsCanopy – povestea brandului
În urmă cu un an anunțam lansarea agenției Canopy. Alegerea unui brand care să ne reprezinte ca echipă și obiective a fost una dintre primele provocări majore. Am citit mult despre branding și alegerea unui nume potrivit. În acest proces, m-au inspirat astfel de articole:
- 3 creative ways to choose a brand name
- 17 Fascinating (Mosty Greek) Words You’ve Never Heard Before, and Their Beautiful Meanings
- Weird and wonderful words
Primele variante de nume au venit din câteva brainstorming-uri împreună cu Alexandra și Andreea, iar în ultima etapă am decis să mergem pe mâna unor oameni cu experiență în branding. Mulțumim Minim Workshop pentru tot sprijinul.
Am avut de ales dintre nume ca:
- Ignite – de la numele unui om faimos :),
- Project Zest – zest = great enthusiasm and energy,
- BEAM – light-speed marketing,
- Optimize.ro,
- Meraki – to do something with soul, creativity or love, leaving a piece of yourself in to what you are doing,
- Canopy – the highest place in the forest.
Brandul final trebuia să se numere în top 3 alegeri făcute de 10-15 oameni cărora le-am arătat variantele. Ideal era să fie prima opțiune la cât mai mulți, dar dacă ieșea pe locul trei la toți cei zece alegeam acel nume cu ochii închiși :). Nu s-a întâmplat așa chiar de la început.
Am mizat pe Canopy – care ne reprezintă și în prezent povestea și direcția în care vrem să mergem împreună cu partenerii și clienții, tot mai sus. Aici e și primul post pe Facebook despre povestea Canopy, de pe 14 ianuarie 2016.
În echipă
Cei care au dat sens brandului au fost membrii echipei și vreau să le mulțumesc în mod special. Am pornit la drum trei oameni full și un colaborator și acum suntem nouă angajați.
În primul nostru an am avut peste 30 de persoane care au aplicat la un job în cadrul Canopy și au început să apară căutări pe Google pentru canopy job. Am avut alături și am crescut cinci interni, dintre care o parte au rămas în echipă și ne-au însoțit și în cele 2 teambuilding-uri.
Suntem deschiși în continuare să colaborăm cu oameni pasionați de marketingul online, care vor să evolueze constant. Dă-ne un semn.
Clienți la înălțime
Încă de la început am avut alături companii și oameni care au avut încredere în noi. Le mulțumim tuturor celor peste 40 de clienți care ne sunt alături, din segmente de piață de la cele mai diverse: de la beauty și fashion la construcții și papetărie. Sephora, Arabesque, Romstal, Bijuteria Teilor, Collective și DPAP sunt o parte dintre cei pentru care facem performanță în marketing.
În total, am gestionat mai bine de 1.5 milioane de euro pentru campanii din toată gama Google Ads și Facebook Ads.
Ne concentrăm pe rezultate prin campanii Pay Per Click.
Interacțiunea cu voi
Pentru noi sunt importante interacțiunile valoroase cu toate tipurile de public, fie că vorbim de clienți, cititori ai blogului sau presă. Ne dorim să ajungem la câți mai mulți dintre voi și să ne susținem reciproc.
Provocarea începutului a fost să reușim să transmitem povestea brandului și valorile care ne reprezintă. Poate sună din manual, însă ne-am dorit mult ca site-ul și toate canalele noastre de interacțiune cu voi să transmită cât mai clar semnificația și rolul Canopy – să ducem digitalul la noi înălțimi.
Site-ul a jucat aici un rol esențial, am avut în total 16.800 vizite. De mare ajutor ne este blogul, unde vrem să venim constant cu strategii și idei pentru a ajunge la înălțimi și ne-ar plăcea să vă avem alături, ca cititori și parteneri de discuție.
Cele mai multe discuții s-au purtat pe Facebook, acolo unde avem peste 1.715 fani, la momentul în care scriu acest articol. Aici interacționăm cu:
- clienți actuali
- clienți potențiali
- studenți și pasionați de digital
- părinți, rude, prieteni
- concurenți.
Pentru fanii altor rețele, vă așteptăm și pe LinkedIn, Twitter sau Instagram.
Facts
- timpul mediu petrecut pe canopy.ro a fost de 01:37.
- am avut 19 articole pe blogul nostru.
- cel mai citit a fost cel despre fidelizarea clienților.
Campanii de marketing
Ne place digitalul, suntem dedicați campaniilor prin care aducem rezultate partenerilor noștri și ne-am propus să transmitem aceste lucruri.
⇑ Gol Goluț – o campanie curajoasă, riscantă, dar care a meritat din plin.
⇑ Nopy, the PPC Cat – nu a fost eveniment la care să particip și să nu fiu întrebat de Nopy :).
⇑ Ghidurile Facturează mai mult și mai ușor , lansate împreună cu Smart Bill. Aceste ebook-uri au ajuns deja la peste 40.000 companii din România, în câteva zile vor fi disponibile aici, pe site.
Nu a fost ușor, am investit multe resurse, dar digitalul este locul în care facem performanță.
Facts
După un an, cuvântul canopy a început să aibă și un alt sens în România. Aici sunt câteva dintre căutările făcute pe Google:
Educarea pieței
Credem în mediul digital și de la început am vrut să transmitem cât mai multor categorii de public ce oportunități ai aici și cum poți obține rezultate, atât ca advertiser, cât și ca specialist în domeniu.
De aceea am și scris pe blog și pe alte site-uri, am investit în campaniile de mai sus și am comunicat permanent pe cele mai populare canale.
Când am tras linie am văzut că a fost un efort susținut din partea întregii echipe, a meritat cu totul. Ca să sumarizez, am susținut peste 30 de prezentări la evenimente din România și din Europa. Am susținut training-uri pentru peste 2.000 persoane prin cadrul programului Atelierul Digital, organizat de Google și fundația Leaders.
Am creat și oferit peste 10 traininguri personalizate pentru branduri mari din România.
Am susținut ONG-urile din România prin programe dedicate.
Premii și certificări
După muncă și răsplata, nu :)? Ca agenție digitală în primul an de activitate pe o piață consolidată, am reușit să câștigăm locul 1, respectiv 3 la cele două ediții Google Unicorns la care au participat. Faptul că am primit voturile celor mai mari agenții din România a fost Wow pentru noi.
În plus, ne-am numărat printre agențiile de online marketing din întreaga lume premiate prin participarea la Google Partners Summit. Am ajuns exact la headquarter-ul Google din San Francisco, California.
Sfârșitul de an ne-a adus și certificarea Google Premier Partner.
Cifra de afaceri
Am lăsat cifra de afaceri la final pentru că ea vine ca o confirmare a faptului că pasiunea și expertiza echipei în mediului digital aduc un sens în business-urile clienților noștri.
Încheiem primul an de activitate cu o cifră de afaceri puțin peste 200.000 euro.
Ce urmează în 2017
Credem foarte mult în marketingul isteț și bazat pe rezultate.
Ne propunem să fim cel puțin la fel de curajoși în 2017. Învățăm constant și vom apela în continuare la cele mai noi abordări și inovații dacă acestea vor aduce plusuri pentru clienți.
Satisfacția clienților existenți este cel mai bun marketing al nostru :), vom continua să ne concentrăm pe clienții actuali.
Educarea pieței rămâne o preocupare esențială, am publicat deja și primul articol despre cum lucrează un specialist PPC și ce competențe sunt necesare pentru PPC. Ne-ar plăcea să vă avem alături pe blog și pe rețelele sociale, avem multe de împărtășit și vorbit cu voi.
Vreau să le mulțumesc tuturor pentru încredere, pentru noi a însemnat foarte mult.
Să avem un an la înălțime!