blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Tendințe PPC în 2023

2023 bate la ușă, iar noi îl așteptăm cu brațele deschise, dar cu toții ne întrebăm ce ne rezervă acest an. Dacă suntem siguri de un lucru în promovarea PPC, acela este faptul că niciodată nu va înceta să evolueze. Continuând tradiția Canopy din fiecare început de an, hai să descoperim împreună care sunt cele mai importante tendințe PPC ce vor domina contextul digital în acest an și cum le poți folosi eficient în avantajul tău.

Ce strategii PPC ne vor aduce rezultate în 2023? Care sunt update-urile pe care le vom regăsi în conturi? Care este tipul de content recomandat pentru platformele de Social Media? Rămâne Youtube un must-have și în 2023?

La toate aceste întrebări, dar și la altele veți regăsi răspunsuri în rândurile de mai jos.

Trenduri la nivel de piață în România: Marina Amariei

Întâi de toate, îți prezentăm câteva tendințe la nivel de piață care vor avea un impact considerabil în 2023.

Pe măsură ce Marketingul Online continuă să evolueze, observăm faptul că automatizarea este un subiect pus din ce în ce mai mult în lumina reflectoarelor, fiind o parte importantă a acestuia, iar în 2023 va deveni și mai importantă. Vei descoperi acest lucru în cadrul secțiunilor următoare. 

Un alt trend important pentru 2023 este shoppingul omnichannel. Utilizatorii, mai mult ca oricând, își doresc o experiență omnichannel, aceștia se documentează online, dar pot cumpăra offline, pot verifica online stocurile produselor pe care și le doresc înainte de a merge în magazinele fizice. Conform Google, 46% dintre cumpărătorii din toată lumea verifică inventarul online înainte de a merge în magazinele fizice. Așadar customer journey-ul este omnichannel, nu doar online sau doar offline. Prin urmare, integrarea elementelor offline în strategia online este un aspect de luat în considerare pentru 2023. 

În 2023, diversificarea eforturilor și resurselor de publicitate este crucială pentru a atinge noi audiențe prin medii și platforme diverse, mai ales atunci când există din ce în ce mai multe platforme pe care utilizatorii le folosesc constant. Acesta nu este un concept nou, dar în contextul actual a devenit esențial, mai ales atunci când costurile pentru platformele clasice (Google și Facebook) cresc constant din cauza competiției mari. Câteva exemple de platforme pe care ai putea să le încerci în 2023 sunt: TikTok, Pinterest, Snapchat, LinkedIn, Bing, Huawei, Spotify, Yahoo. Descoperă unde își petrece timpul audiența ta, apoi testează platformele pentru a descoperi dacă vor funcționa pentru brandul tău.

Google Search

Asseturi create automat

Un dintre update-urile cele mai importante pentru campaniile de Search din 2023 sunt Asseturile create în mod automat, aceasta reprezintă o setare la nivel de campanie care generează headline-uri și descrieri personalizate în completarea celor introduse de tine. Pentru crearea acestora Google va folosi conținutul relevant din landing page sau site, ad-urile existente și cuvintele cheie din Ad Group. Asseturile nou create vor fi combinate cu cele deja existente, astfel încât anunțurile Responsive Search Ads să genereze cele mai performante combinații pentru fiecare utilizator. Acest update se află încă în stadiul beta, dar, cel mai probabil, va fi lansat de Google până la final de an.

New customer acquisition goal în campaniile de Search

În 2023, opțiunea de New customer acquisition goal va fi disponibilă nu doar în campaniile de Performance Max, ci și în campaniile de Search. Această opțiune permite optimizarea campaniilor pentru generarea de clienți noi, fie prin asignarea unei valori mai mari pentru aceștia, fie prin targetarea exclusivă a clienților noi, excluzându-i pe cei care au convertit anterior. 

Integrarea Voice search în campaniile de PPC

În 2023, pe măsură ce oamenii folosesc din ce în ce mai mult smartphone-urile și asistenții digitali personali (Cortana, Siri, Alexa), căutările vocale vor crește, conform Think with Google 27% din populația globală online utilizează căutările vocale pe dispozitivele mobile. 

Prin urmare, integrarea de Voice Search în campaniile de PPC reprezintă o oportunitate demnă de luat în considerare pentru a targeta căutările vocale cu anunțuri. Pentru a profita și integra acest trend în 2023, următorul pas ar fi să optimizăm campaniile de Search pentru căutările vocale. Iată câteva sugestii prin care poți face acest lucru:

  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile: cele mai multe căutări vocale se fac de pe mobil, așadar, pentru a optimiza pentru Voice Search, întâi de toate, e esențial ca varianta mobile a site-ului să fie bine optimizată.
  • Optimizarea conținutului: optimizați conținutul site-ului pentru căutările vocale astfel încât acesta să fie concis și eficient.
  • Optimizarea pentru cuvintelor cheie conversaționale și sub formă de întrebări: cele mai multe căutări vocale sunt conversaționale sau sub formă de întrebări, așadar este important research-ul și ulterior integrarea acestora în campaniile de Search.

Căutările devin din ce în ce mai complexe 

De-a lungul anilor, căutările au devenit din ce în ce mai complexe și mai nuanțate, pe măsură ce utilizatorii folosesc un limbaj mai specific pentru a naviga prin vastul volum de informații digitale disponibile online. Prin urmare, potențialul ca cuvintele cheie utilizate să nu acopere căutările relevante crește simțitor. Soluția este utilizarea keyword-urilor Broad Match împreună cu Smart Bidding pentru acoperirea tuturor căutărilor care au potențialul de a se finaliza cu o cumpărare sau utilizarea campaniilor de tip Dynamic Search.

YouTube Ads & Video: Mădălina Morărescu

YouTube, al doilea cel mai mare motor de căutare, rămâne un must have și în 2023. Brand Awareness & Reach, Consideration sau chiar Conversions, video ads ne ajută să ne atingem cu succes toate obiectivele. 

VAC cu Feed de Produse

  • Campaniile Video for Action cu feed de produse integrat nu trebuie să lipsească din strategia ta în 2023. Chiar dacă video ads ne duce cu gândul la Brand Awareness & Reach, un bun specialist de marketing știe că putem genera și conversii directe printr-o astfel de strategie.

Video Ads + Discovery Ads = ❤️

  • Ai aflat deja mai sus cât de cool sunt campaniile de Discovery. Îți recomandăm ca alături de ele să folosești și campanii Video Action, mai ales dacă ai și feed-ul de produse intergat în ambele campanii. 

YouTube Masthead

  • YouTube Masthead este soluția ideală pentru reach și brand awareness. 2023 este anul în care trebuie să testezi această strategie. Funcționează pe bază de rezervare și oferă acces la plasamanete premium, asigurând o expunere masivă. Fii primul lucru pe care publicul tău îl vede în YT Homepage! 

BONUS: bumper ads sunt folosite cu succes ca reminder dar ai încercat să stârnești curiozitatea utilizatorilor cu un astfel de anunț apoi să îi retargetezi cu long ad? Noi am testat deja această combinație iar rezultatele obținute au fost excelente. 😉

Google Display + Discovery Ads: Ioana Brătilă

Încă nu te-am convins cât de importante sunt campaniile de Display? Hmm… Dacă nu ai integrat în strategia ta de Digital Marketing campaniile de Display acum e timpul sa o faci. Prin intermediul audiențelor bine gândite poți ajunge la utilizatorii interesați de produsele sau serviciile pe care le comercializezi. O strategie bună se remarcă prin atingerea fiecărei etape din funeel-ul de marketing, astfel campaniile de Display te ajută să creezi awareness și să te faci cunoscut în rândul publicului care încă nu știe multe detalii despre ceea ce faci. Îți dorești ca utilizatorii să ajungă pe site-ul tău? nimic mai simplu, utilizează campanii de tip Display cu obiectiv de trafic. Astfel, ne axăm pe audiențe care ne aduc trafic nou, însă pentru o strategie completă nu trebuie să uităm de audiențele de tip remarketing, cu ajutorul acestor mici trucuri ne asigurăm că menținem o relație apropiată cu publicul. 

Alege să utilizezi campanii Discovery pentru a ajunge la până la utilizatorii interesați de produsele și serviciile pe care le comercializezi,  prin feed-urile Google, astfel poți atinge indicatorii de performanță propuși. Cei mai mulți utilizatori sunt prezenți pe dispozitivele mobile, astfel campaniile Discovery sunt adaptate pentru a atrage atenția publicul prin intermediul vizualurilor. Anunțurile Discovery au rolul de a atrage utilizatorii către procesul de achiziție, astfel este important să ne adresăm unei audiențe care prezintă interes sau deja cunoaște produsele sau serviciile noastre. 

În mod similar cu anii precedenți și anul 2023 ne aduce noutăți, începând din 1 mai 2023 audiențele de tip Similar nu vor mai fi disponibile în conturile de Google Ads. 

Performance Max: Bianca Vizitiu

Campaniile de Performance Max sunt cel mai nou tip de campanii ce au la bază învățarea automată,  ce maximizează anunțurile, cuvintele cheie și paginile de destinație, cu un minim de efort.  Acestea reprezintă cea mai bună opțiune pentru cei ce doresc rezultate imediate prin intermediul publicității online.

Cu ce vine nou anul 2023?

  • Local Campaign devine Performance Max

Așa cum anul 2022 a fost despre trecerea campaniilor de Smart Shopping la Campanii de Performance Max, anul 2023 este despre trecerea Local Campaign la aceste campanii automate. Dacă nu ați făcut-o deja singuri, ei bine în 2023 campaniile locale își vor face upgrade automat devenind campanii de Performance Max.

  • Crește numărul de Headline-uri 

Mai multe headline-uri cu siguranță înseamnă mai multe combinații pentru a găsi variantele cele mai performante de anunțuri. Trebuie să recunoaștem că 5 headline-uri erau cam puține pentru o campanie atât de inteligentă. Ei bine, viitorul ne pregateste 15 headline-uri disponibile de care trebuie neapărat să profităm!

  • Automated Rules

Se anunță un an mai ușor  în ceea ce privește implementarea promoțiilor de sezon.  În anul următor îți recomandăm să îți ușurezi munca și să profiți la maxim de regulile automate prin cate poți porni/opri de acum și adset-urile campaniilor de Performance Max.

Cu siguranță campaniile de Performance Max sunt un Must-have al strategiilor pentru 2023! Work smarter,  not harder!

Smart Bidding: Cătălin Matache

Nu mai este o noutate faptul că Smart Bidding devine din ce în ce mai esențial pentru performanța oricărui business. 

Utilizând Machine Learning pentru a optimiza fiecare licitație în parte, acesta aduce rezultate mult mai bune comparativ cu metodele manuale de bidding ce nu pot ține pasul cu comportamentul tot mai dinamic al utilizatorilor. Asadar, cu cât obținem mai multe date, cu atât performanța campaniilor noastre va crește.

Este bine de reținut faptul ca aceste metode de licitare pun la dispoziția noastră toate modalitățile ce facilitează atingerea obiectivelor de promovare. În decursul anului 2022, Google a simplificat metodele de bidding combinand 4 din acestea în 2 opțiuni. Astfel, Target CPA si Target ROAS au disparut ca metode de sine stătătoare, devenind o opțiune în cadrul metodelor de bidding Maximize Conversion si Maximize Conversion Value.

La ce ne putem aștepta în perioada următoare?

Ei bine, încă din 2022, Google a încercat să promoveze perechea smart bidding + broad match ca fiind rețeta de succes pentru a targeta căutările cu o performanta cat mai mare. Asadar, ne așteptăm ca acest trend să continue și pe parcursul anului 2023, pentru a continua procesul de automatizare.

De asemenea, inteligența artificială și Machine Learning vor continua să evolueze facilitand astfel delegarea sarcinilor repetitive sau pe care o persoana nu o poate face cu eficiență.

Așa-i că acum mai mult ca niciodată, merită să profiți de metodele smart bidding pentru a obține beneficiile maxime din campaniile tale?        

Facebook & Instagram Ads: Denisa Deleanu

Atunci când ne gândim la Social Media, primele platforme care ne vin în minte sunt categoric Facebook sau Instagram. Chiar dacă, o dată cu trecerea anilor apar platforme noi care par să fure toată atenția, acestea rămân în continuare în top-ul celor mai des utilizate rețele de socializare, motiv pentru care trebuie neapărat să le includem în strategia noastră din 2023. 

  • Short videos

Având în vedere succesul TikTok-ului și a zonei de Reels din Instagram, în mod clar videoclipurile de scurtă durată sunt un must în anul care vine. Utilizatorii continuă să fie mai atrași de formatele video, în comparație cu cele statice și tind să petreacă mai mult timp urmărindu-le. Astfel, orice brand este necesar să adopte acest tip de conținut, fie că vorbim de zona de organic sau paid. 

P.S. Nu uita să folosești un conținut atractiv și să introduci brand-ul încă din primele secunde.

  • Creative copy

Fiecare utilizator este acaparat zilnic de zeci de reclame în momentul în care navighează pe rețelele sociale. Pentru a capta atenția acestora, trebuie să ne diferențiem de competiția noastră, iar primul pas este realizarea unor anunțuri creative, scurte și de impact. Așadar, 2023 va fi anul în care trebuie să “think outside the box”. 

  • Advantage+  Campaigns

Last, but not least, anul viitor se anunță un an plin de experimente și automatizări. Recent, Facebook a lansat anunțuri Advantage+, care permit brandurilor să testeze creative și să genereze conversii prin campanii complet automatizate. Acestea au adus rezultate bune pentru multe companii, fiind un real ajutor pentru reclamele pe catalog și instalarea de aplicații.

Animație + Producție Video: Laurențiu Negru

Totul se schimbă odată cu progresul tehnologic. De la era reclamelor alb-negru la Ads 360 de grade, brandurile și-au actualizat strategiile de marketing. Concurența a crescut, preferințele consumatorilor s-au schimbat, iar practicile standard de marketing au evoluat și încă vor mai evolua.

Contentul video este și va fi cea mai bună strategie de marketing. Cu toate acestea, dacă doriți să fiți cu un pas înaintea concurenței, trebuie să urmați cele mai noi tendințe care vor urma în materie de video începând cu primăvara lui 2023:

Dacă doriți să aveți un avantaj față de concurență în 2023, începeți strategia de video marketing prin a pregăti videoclipuri scurte. Introduceți produsele și serviciile în clipuri scurte cu elemente dinamice pentru a nu plictisi publicul. Totodată, asigurați-vă că păstrați videoclipurile concise și optimizate pentru platforma în care intenționați să le încărcați.

În anii ‘90 filmele mute au fost de un mare succes, și se pare ca trendul revine odată cu anul 2023. De ce zic asta? Deoarece vremurile și tendințele se schimbă, iar consumatorii de content video, datorită faptului că mereu sunt on the go, sau a tipului de video, iubesc să vizioneze videoclipuri în modul silențios. 

Acest tip de content video poate fi vizionat în timp ce călătoriți sau în locuri publice fără a utiliza căști. Videoclipurile silențioase sunt, de asemenea, excelente atunci când luăm în considerare confidențialitatea. Aceste videoclipuri vă pot salva, de asemenea, de situații jenante. De exemplu, vă uitați la un meme pe telefonul mobil într-un tren și brusc apare o voce puternică. Vă va feri de toate privirile “ciudate” asupra voastră. 

Progresele în tehnologie ne permit acum să surprindem videoclipuri de 360 de grade, cunoscute și sub numele de immersive videos. Unde se poate captura cu ușurință orice unghi al unui loc sau al unui produs. Ca urmare, publicul poate vedea cum arată produsul din unghiuri diferite.

Un domeniu în care deja se utilizează immersive video este domeniul imobiliar, unde se prezintă proprietățile către utilizatori care nu pot ajunge fizic la locația dorită, astfel crește șansa de a cumpăra sau a închiria locația.

Dacă sunteți interesați să creșteți rata de conversie, profitați de această ultimă tendință de marketing și bucurați-vă de o creștere a vânzărilor, prin utilizarea de clipuri video 360 de grade.

În zilele noastre, tehnologia AI te poate ajuta să creezi videoclipuri captivante, să găsești momentul potrivit pentru a posta pe social media și să oferi rapoarte detaliate despre modul în care userii răspund la contentul de pe canalele de comunicare al brandului tău.

Tehnologia AI va lua avânt începând cu cea de-a doua jumătate a anului 2023 unde procesul de automatizare va fi prezent din ce în ce mai des în majoritatea activităților de marketing. Vom putea să creăm videoclipuri adăugând doar o mică descriere, pe baza a ceea ce publicul preferă din datele colectate din rapoartele media.

Marketingul devine din ce în ce mai orientat către date și mai personalizat decât oricând. Noua eră se bazează pe informații și conținut rapid pentru a interacționa cu baza de clienți care este într-o continuă schimbare. Astfel, brandurile care vor integra tehnologia AI în strategiile lor de marketing vor reacționa mai rapid și pot deveni mai personale, către publicul țintă.

Pinterest Ads: Alex Frimescu

Pinterest este unul dintre canalele la care poți apela pentru a crește și mai mult în mediul online în 2023.

În Q3 2022 Pinterest a avut aproximativ 445 milioane de utilizatori activi, iar în România, statisticile ne arată că Pinterest o să aibă 4.44 milioane de utilizatori. 

Este totuși Pinterest canalul potrivit pentru tine? Hai să aflăm. 

Din punct de vedere demografic peste 60% din utilizatori sunt de gen feminin, iar segmentul predominant de vârstă este 25 – 34 ani.

În topul celor mai căutate subiecte pe Pinterest regăsim următoarele categorii: animale, arhitectură, artă, beauty & fashion, design, DIY, educație, tehnologie și finanțe. 

Pinterest este o platformă dominată de vizual, cu multe posibilități de targetare a utilizatorilor și are toate uneltele necesare pe care și cele mai mari platforme le au. În cazul În care publicul tău țintă nu se regăsește exact în cele menționate mai sus, metodele de targetare te asigură că poți ajunge la orice tipologie de persoane.

De asemenea, Pinterest are și câteva avantaje pe care nu le putem ignora:

  • Este foarte posibil să întâmpini costuri mai mici de promovare decât pe celelalte mari platforme, precum Google și Facebook.
  • Este o sursă perfecta de unde poți atrage trafic relevant pe site.
  • 85% din utilizatori spun că intră pe Pinterest în momentul în care încep un proiect nou. Și știm că pentru fiecare nou proiect început avem nevoie de resurse.
  • 80% din utilizatorii care intră săptămânal pe Pinterest au descoperit un nou brand sau produs pe platformă. Acest lucru înseamnă că ei au încredere în brandurile promovate pe Pinterest.

Să nu uităm că utilizatorii folosesc social media predominant de pe mobile. Acest lucru se întâmplă îi pe Pinterest, unde 82% din utilizatorii intră de pe mobile, iar astfel strategia câștigătoare constă într-un vizual puternic, adaptat pentru mobile.

In 2023, adaugă în media planul tău și Pinterest Ads și profită de toate oportunitățile pe care ți le pune la dispoziție.

Spotify, Pinterest, Yahoo, Huawei Ads: Alexandra Szabo

Anul 2023 trebuie să fie despre un singur cuvânt: Diversitate

Majorietatea antreprenorilor tind să se îndrepte către Google Ads sau Facebook Ads, iar asta le oferă ca de fiecare dată performanță și rezultate. 

Fiindcă este un nou an, de ce să nu încercăm și noi platforme? 

Fiecare dintre următoarele platforme vine cu beneficii pentru fiecare industrie, așadar fii încrezător și testează anul acesta ceva nou. 

  1. Spotify Ads este una dintre cele mai cunoscute platforme de streaming din lume. Iar CEO-ul acesteia a anunțat că anul 2023 va avea cel mai mare impact pozitiv de până acum. Campaniile de pe această platformă te vor ajuta să îți crești reach-ul la nivelul business-ului tău. 
  2. Pinterest Ads rămâne cea mai căutată platformă pentru idei noi sau inpirație pentru majoritatea persoanelor. Se pliază foarte bine pentru un business de ecommerce. 
  3. Yahoo Ads ajunge la peste 6 milioane de utilizatori unici în fiecare lună. Poți alege această platformă dacă urmărești o strategie integrată și creștere a vizibilității brandului. 
  4. Huawei Ads reprezintă un segment mare în piață și ne bucurăm să colaborăm îndeaproape cu ei. Alegând această promovare te poți afișa pe aplicațiile și dispozitivele compativile, crescând astfel și notorietatea brandului. Este o modalitate unică de a ajunge la noi consumatori. 

Pentru fiecare dintre aceste platforme, agenția noastră dispune de cunoștințele necesare care să îți ducă business-ul la noi înălțimi.  

TikTok va rămâne pe val, ba chiar ne așteptăm la o creștere a ratei de conversie: Cătălina Sorocean

În ultimii 2 ani, TikTok a declanșat multe schimbări printre platformele de entertainment, dar și asupra consumului de conținut interactiv în general. De aceea, ne așteptam ca și în 2023 să dea tonul “pe piață”. 

Hopefully, recent au făcut public un raport cu predicții pe anul care vine, iar mai jos aveți un rezumat scurt al acestora.

Predicțiile privind tendințele de marketing sunt împărțite în trei categorii:

  • Actionable Entertainment – se referă la modul în care brandurile comunică promoțiile – ceea ce, pe TikTok, ar trebui făcut într-un mod mai distractiv, nativ și organic;
  • Making Space for Joy – se referă la modul în care utilizatorii TikTok caută să “celebrate life”  în aplicație, pe care brandurile ar trebui să se plieze;
  • Community-Built Ideals – subliniază importanța construirii comunității în platformă, pentru a maximiza rezonanța mesajelor.

În mare, direcția pentru strategia pe 2023 este aceeași, păstrați-vă mesajele în conformitate cu modul în care oamenii folosesc aplicația. Cu cât vă puteți alinia mai mult cu comportamentele de utilizare, cu atât veți fi mai bine plasat pentru a intra în legătură cu publicul TikTok. Cifrele ne confirmă acest lucru 👇

Trenduri 2023 UX: Andreea Goloiu

Industria e-commerce și nu numai, sunt într-o continuă dezvoltare online, iar o experiență pozitivă a userului este fără îndoială cea mai bună dovadă a unui design corect realizat, oferindu-i acestuia o experiență (UX) cât mai plăcută și fluidă. 

Dintre tendințele de design UX apărute în ultima perioadă, printre cele mai importante și care vor continua să se dezvolte în anul 2023, mentionăm: animațiile, viteza website-ului, personalizare, fonturi și culori, mobile friendly, micro-acțiuni. 

  • Animația

Pe măsură ce comerțul online devine prima alegere în rândul consumatorilor, așteptările cresc tot mai mult. Animația reprezintă o modalitatea grozavă de a atrage atenția userilor și de a da viață unui produs și poate ajuta la explicarea serviciului și utilitatea produsului mai eficient pentru oameni decât o imagine statică.

  • Oferă experiențe captivante, extravagante și moderne pentru produsele cheie, produsele în ediție limitată, sau lansări. 
  • Integrează tehnici de design care implică elemente 3D, muzica, pictograme animate, și altele care comunică modul în care produsele servesc userilor sau povestea din spatele produsului. 
  • Fii în trend și atrage publicul cu FOMO (fear of missing out) pentru produse specifice.
  • Derularea interactivă este evoluția unei pagini animate și oferă userului o experiență captivantă, care permite userului sa interacționeze pe site la maxim cu povestea brandului, serviciului, categoriei, etc. 
  • Personalizare

Într-adevăr, comerțul online este cunoscut pentru că aduce comoditate userului, dar îi lipsește atingerea personală a unei sesiuni de shopping din magazin. 

Cataloagele produselor se pot personaliza cel mai simplu, prin efecte animate de trecere cu mouse-ul pentru a dezvălui noi funcții sau opțiuni. După Covid-19, 76% dintre useri petrec mai mult timp online decât oricând, și pentru un business online acest lucru este de dorit, însă trebuie să oferim publicului un sentiment simulat cu cel al realității. 

  • Font-uri si Culori 

Încearcă în fiecare an, să adaptezi trendurile la brand, chiar dacă uneori nu este ușor să ieși din zona de confort cu care userii s-au obișnuit, însă mereu ai nevoie de public nou pentru o bună dezvoltare. În urma activităților dintre cele mai variate din 2022, Gen Z-eri apreciază tot mai mult libertatea, iar comunicarea cu font-uri de tip gothic oferă această senzație iar font-urile voluminoase în culori saturate exprimă optimism.

  •  Viteza & Mobile Friendly 

Tu câte website-uri vizitezi zilnic și prin câte pagini treci? Te-ai gândit vreodată care sunt motivele care te forțează să părăsești o pagină web? Petrecând tot mai mult timp online, cât de des iei în considerare viteza de încărcare a paginii? Cel mai probabil atunci când devii conștient de acest lucru, ca urmare, timpul de încărcare slab al unei pagini devine cauza părăsirii.

Este evident că nimănui nu-i place să aștepte să se încarce o fotografie sau un videoclip, când în zilele noastre totul se întâmplă la viteza a5a. Prin urmare, este esențial să optimizați paginile web pentru a le face să se încarce cât mai rapid. În plus, a fi printre primele pagini ale rezultatelor căutării este crucial, iar algoritmii Google plasează paginile optimizate în partea de sus a rezultatelor căutării. Drept urmare, cele mai bune practici UX din acest an vor include prioritizarea vitezei paginii.

  •  Micro-interacțiuni

Micro-interacțiunile sunt o parte esențială nu doar pentru specialiștii de marketing. Acestea sunt diverse butoane și alte elemente cu care userii interacționează pe website și reprezintă un răspuns vizual la acțiunea lor. Scopul lor fiind să urmărească și să îmbunătățească activitatea utilizatorilor, dar și să mențină oamenii implicați. Cu aceste micro-interactiuni poți chiar să ajuți userul să navigheze pe site către anumite secțiuni cheie. 

  • Data visualization si heat maps

Datele devin devin tot mai importante si de aceea este necesar să aveți tool-urile potrivite ca să captați și interpretați cât mai bine datele, încât să înțelegeți și mai bine comportamentul userilor care ajung pe site și cei care sunt cu adevărat interesați. Pentru că am vorbit despre trenduri în UX design, tool-urile de tip heat maps (ex. Hotjar, Uxtweak si altele) ajută la identificarea elementelor care sunt cele mai des utilizate de useri și adaptarea traseului pe care un user îl parcurse pe site-ul tău încât să fie mai interactiv și ușor de parcurs.

Poate sună a clișeu, însă având în vedere comportamentul userilor din anul ce tocmai s-a încheiat, se presupune ca și în 2023, publicul va tânji  după evadare, iar în viața digitală își vor dori pozitivitate și lumină. 

În lumina tendințelor din e-commerce și a tehnologiei tot mai accesibile care continue să avanseze, vedem că publicul caută să experimenteze o versiune idealizată a realității atunci când cumpără online, fără să ajungem să discutăm despre o realitate virtuală. Se dorește totuși personalizarea unui bot de tip asistent de cumpărături sau customer service, astfel totul este realizat din confortul casei lor.

Social Media: Stefania Mititicăi

Social Media a devenit o parte integrantă a vieții oamenilor și a rutinei zilnice. Unii sunt atât de dependenți de SM, încât primul lucru pe care îl fac după ce se trezesc este să-și verifice feed-urile de pe rețelele de socializare.

O primă tendință a anului 2023, ne spune că utilizatorii cer autenticitate de la branduri, 86% dintre consumatori spunând că transparența a devenit acum mai importantă ca niciodată. 

Conținutul video rămâne una dintre tendințele Social Media și din 2023. Dacă la început pe platformele de Social Media focusul era pe conținutul de tip static și text, acum creatorii de conținut, brandurile și utilizatorii se întrec care mai de care în crearea de clipuri video cât mai creative. Instagram, TikTok, Youtube, Facebook ne pun la dispoziție o mulțime de tool-uri interne de care ne putem folosi pentru a ieși din tipare. 

De asemenea, 2023 va fi un an și mai mare pentru AI. Ne putem aștepta să vedem mai mult conținut pe platformele de social media, cum ar fi Facebook și Instagram, fiind recomandat de AI pentru a spori implicarea utilizatorilor. 

Facebook, de exemplu, introduce măsuri noi, cum ar fi afișarea unui număr mai mare de conținut recomandat pe feed-ul unui utilizator. 

Pentru a avea succes în 2023, agențiile de marketing și brandurile vor trebui să se adapteze tendințelor din rețelele sociale, mai degrabă decât să lupte împotriva lor. Autenticitatea va guverna toate aspectele marketingului și va servi drept ingredientul principal care face ca o campanie publicitară bună să fie grozavă. 

Tendințe Digital Analytics: Alex Seinedin & Nicoleta Radu

De câțiva ani, peisajul digital al marketingului se află într-o continuă schimbare, însă în 2023, mai mult ca oricând, observăm nevoia de migrare în masă către strategii data-driven, care planifică și acționează bazat pe date concrete, palpabile, nu pe intuiție. Așadar, mai jos am extras câteva tendințe din Digital Analytics, pentru anul următor. 

Google Analytics 4

Pentru început, trebuie să reamintim importanța pe care Google Analytics 4 o are. Cu cât ajungem mai aproape de 1 iulie 2023, cu atât este mai crucial să realizăm trecerea la noua versiune de Analytics, în defavoarea clasicului Universal Analytics. 

Deși Google a confirmat că datele din urmă nu vor fi șterse, proprietatea de Universal Analytics va trece pe mod “read-only”, ceea ce înseamnă că dincolo de vizualizarea datelor istorice, utilitatea lor va fi limitată și nu vor putea fi folosite în eforturi noi de marketing.

Dacă ești interesat să afli mai multe despre avantajele Google Analytics 4, avem un articol despre acest subiect aici.

Reglementarea datelor

Deoarece nu putem discuta despre instrumentele de analiză a datelor fără să vorbim și despre reglementările existente, ne așteptăm ca în anul următor să vedem un focus gradual mai mare din partea guvernelor pe tot ce înseamnă regularizarea datelor online.

Într-un articol postat pe blog-ul lor, analiștii de la Gartner susțin că în 2023, 65% din datele noastre personale vor fi protejate de regulamente ca GDPR (General Data Protection Regulation). Profităm de concluzia lor pentru a vă reaminti că este vital să avem puse la punct politicile de cookies de pe website.

Pentru mediul de marketing, acest lucru înseamnă că afacerile vor fi nevoite să-și documenteze procesele de colectare, stocare și gestionare a datelor despre utilizatori, cât și să folosească noi instrumente ce pun accent pe confidențialitatea acestora. 

Atât în platforma de Analytics, cât și în platforma de Ads, Google ne pune deja la dispoziție câteva instrumente care să ne ajute în acest sens, precum Privacy Controls, Consent Mode și Enhanced Conversions

Tehnologia cloud

Atunci când vine vorba de colectarea și stocarea datelor, tehnologia cloud este un teren mai puțin explorat în România. Folosind servicii precum Google Cloud sau Amazon Web Services, afacerile pot să reducă nevoia de proiectate și construire a unor sisteme complicate și scumpe prin stocarea datelor în mediul virtual. 

Datorită evoluției sale constante, tehnologia cloud este singura soluție sigură și durabilă pentru afacerile noastre, cât și în conformitate cu legile europene existente. Cu toate acestea, fiind o variantă mai complexă, suntem nevoiți să apelăm la acești furnizori de servicii pentru a putea implementa metode de urmărire “server-side”.

Strategie 2023: Andreea Goloiu

Cu toată activitatea din ultimii ani, companiile știu că nu pot apăsa butonul de pauză pentru a continua să crească – și să supraviețuiască – liderii de afaceri trebuie să aleagă strategiile pentru anul 2023. 

Alege claritatea în mijlocul incertitudinii pentru compania ta și avansează cu încredere, ghidat de tendințele și previziunile pentru 2023. 

  • Planificare media mai incluzivă

Urmărește publicul tău și încearcă sa introduci în comunicare și campanii elemente din conținutul pe care publicul tău îl consumă. 

Tendințele arată că nu mai este vorba despre a oferi utilizatorilor cea mai rapidă și mai simplă experiență de comerț electronic, acest lucru vine acum de la sine. Este vorba despre crearea unui mediu îmbogățit și detaliat în care utilizatorii tăi se pot pierde cu plăcere. 

  • Publicitate cu un scop

Oamenii acordă prioritate calității și conexiunii cu obiectivele externe ale brandurilor, de aceea se așteaptă ca brandurile să aibă un impact asupra societății mai mult ca niciodată și să alinieze promisiunile cu acțiunile.

Recomandarea este sa se evitare simularii scopului, pentru ca un angajament față de cauze trebuie să fie autentic, pe termen lung și susținut de acțiuni. 

  • Confidențialitatea 

Comercianții trebuie să se diferențieze în 2023, deoarece concurează pe o piață incertă. Ei vor trebui să-și demonstreze valorile pentru a păstra și câștiga clienți, iar în contextul în care oamenii care își gestionează mai mult din viața de zi cu zi în mediul digital, confidențialitatea online nu a fost niciodată mai importantă. Astfel că, recomandăm actualizarea și verificarea setărilor de confidențialitate și în același timp implementarea serviciilor care vă ajută să obțineți cât mai multe informații, păstrând în același timp limita de privacy a userilor. 

  • Întâmpină nevoile clienților

O creștere sănătoasă este reprezentată de dezvoltare, o analiză completă pe sales & marketing va scoate la suprafață interesele userilor, modul cum percep anumite aspecte cheie de brand. Recomandăm brandurilor să interacționeze cu userii și să afle nevoile lor astfel încât să știm unde și când să venim în întâmpinarea lor. 

  • Adapatează-te la public

Dacă publicul tău face parte din Gen-Z, ai în vedere că este prima generație care a crescut pe deplin cu internetul, iar modul în care navighează și interacționează online continuă să evolueze. Cele mai relevante platforme pentru această generație sunt cele care sunt dinamice și extrem de vizuale, si vocale, răspunzând nevoilor lor în continuă schimbare în moduri noi și inovatoare. Generația Z exprimă unde – și cum – vor să se implice, arătând acolo unde contează cel mai mult pentru ei.În 2023, nu încercați să aduceți publicul generației Z în lumea voastră, ci întâlniți-le în a lor. Înțelegeți nevoile lor nesatisfăcute, acordați prioritate relevanței și autenticității față de singularitatea omogenă și îmbrățișați diversele lumi vizuale pe care le locuiesc.

Anul 2022 a venit cu noi provocări pentru care a trebuit să venim cu strategii de marketing care să se potrivească cu noul context: războiul și întreg contextul economic care s-a creat în jurul lui. Atât pentru noi (specialiștii de marketing) cât și pentru business-uri a reprezentat o adevărată provocare pentru care a trebuit să ne adaptăm strategiile constant.

Indiferent ce aduce anul 2023 la nivel de provocări, vom fi pregătiți deoarece partenerii noștri în promovare ne-au pus la dispoziție diverse tool-uri pe care le putem include în strategia noastră și testa astfel încât să găsim soluția care funcționează pentru noi. De asemenea, avem la dispoziție o multitudine de canale pe care le putem include în promovare astfel încât să ne găsim publicul și să ne optimizăm costurile de promovare. 

Digital Bloom ediția a VI-a

00ZIle: 00Ore: 00Minute: 00Secunde Expired
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter