Knock, knock
Who’s there?
Black
Black who?
Black Friday .. strategy is coming after you :))
Dacă încă de la sfârșitul lunii august vorbeam de principalele învățături pe care le avem din anii precedenți pentru a le folosi în conturarea strategiei de anul acesta, acum am ajuns în momentul stabilirii ultimelor detalii înainte de marele eveniment.
Trimestrul patru din an și cu precădere Black Friday, este una dintre cele mai competitive perioade ale anului, toate brandurile concurând pentru atenția clienților. Încă din luna septembrie am observat modificări la nivelul costurilor, ce continuă să se mărească.
Așa cum ne-am obișnuit, trendurile se modifică de la an la an, iar o dată cu ele și intenția de cumpărare a oamenilor. Chiar și în aceste condiții, ne dorim întotdeauna să maximizăm rezultatele. Pentru aceasta, o pregătire temeinică și o organizare de nota 10 sunt esențiale. Acum, aflându-ne la doar câteva zile de marele eveniment, suntem siguri că totul este pus la punct, iar ce ne mai rămâne de făcut este un double check final.
Având în vedere rolul lor critic de generare a conversiilor și a vânzărilor, promovarea PPC și prezența pe Social Media sunt două dintre cele mai importante canale pentru business-uri în perioada premergătoare, dar și în timpul weekendului de Black Friday.
Suntem conștienți că nu există o rețetă a succesului care să meargă pe toate tipurile de business, deoarece fiecare industrie este diferită, ceea ce presupune un comportament de consum variat. Astfel, fiecare afacere își știe cel mai bine clienții și ce preferințe au aceștia. Totuși, de-a lungul timpului am observat câteva bune practici pe care le folosim drept așii noștrii din mânecă în fiecare an.
- Nu neglija partea de awareness
Black Friday-ul este o perioadă foarte importantă pentru toate magazinele online, noiembrie fiind luna ce le aduce cele mai mari încasări din an. Totuși, pentru a ajunge la numerele pe care ni le dorim, nu trebuie să neglijăm partea de awareness. Campaniile care ne ajută să menținem notorietatea brandului ar trebui să facă parte din strategia noastră ongoing, ele fiind un MUST pentru o creștere sănătoasă a unui business.
Fiind o perioadă agitată în care fiecare business încearcă să capteze atenția utilizatorilor prin diferite oferte și promoții, este destul de greu să te diferențiezi dacă nu ai un brand puternic în spate. Indiferent de cât de mare e business-ul tău, nu trebuie să sari peste etapa de teasing, care reprezintă un pas principal din strategia de Black Friday. Perioada de teasing în care anunțăm utilizatorii că urmează să avem promoții trebuie să ruleze cât mai mult timp, chiar și 2 săptămâni. Așadar, dacă nu ai dat drumul încă la campanii, grăbește-te!
- Landing Page separat pentru Teasing și Black Friday
Crearea unei pagini dedicate perioadei de teasing și de Black Friday va ușura munca utilizatorilor, dar și a ta. Pentru teasing, este ideal să avem o pagină unde să redirecționăm oamenii pentru a colecta adresele lor de e-mail, ca ulterior să le poți trimite noutăți legate de reduceri. Redirecționarea oamenilor pe o pagină dedicată colectării adreselor de e-mail poate părea o acțiune banală și neimportantă, dar este important de reținut faptul că prin acest mod, poți retargeta utilizatorii cu adevărat interesați de ofertele pe care le vei avea de Black Friday.
În ceea ce privește pagina de Black Friday, suntem siguri că îți dorești să oferi o experiență de navigare cât mai plăcută oamenilor care îți accesează site-ul, iar diferențierea articolelor aflate la promoție printr-o pagină dedicată, sigur va fi apreciată.
- Alege audiențele corecte
Pentru ca anunțurile noastre să ne aducă rezultatele dorite, alegerea corectă a audiențelor este totul. Nu uita să retargetezi utilizatorii site-ului, persoanele care au adăugat produse în coșul de cumpărături, dar și cei care au cumpărat în trecut de pe site. Asigură-te că listele de customers sunt up to date și că poți ajunge ușor la cea mai caldă audiență pentru tine. Mai mult, poți crea liste de lookalike după aceștia, pentru a te asigura că ajungi la un public cu interese comune. Nu în ultimul rând, testează audiențele de la Google dedicate pentru perioada de Black Friday.
- Folosește extensii
Vrei să captezi atenția utilizatorilor? Adaugă extensii anunțurilor tale pentru a te diferenția. Folosește extensiile de tip sitelink pentru a direcționa oamenii direct pe pagina de Black Friday, dar și extensiile de tip promotions pentru a comunica ofertele încă din anunț.
- Countdown function
Fiind o perioadă în care utilizatorii sunt abordați din toate direcțiile cu oferte și promoții, trebuie să ne asigurăm că ne diferențiem și că aceștia ne țin minte. Pe lângă texte personalizate, folosește funcția de countdown pentru a trezi entuziasm, dar și a crea starea de urgency ce îi va face pe oameni să acționeze sub presiunea timpului.
- Bugete și bidding
Last but not least, pregătește-te să te joci cu bugetele în zilele ce urmează. Ca în fiecare an, costurile cresc foarte mult odată cu apropierea marelui eveniment. Asigură-te că ai un buget dedicat pentru această perioadă și chiar și un buget de rezervă, în cazul în care vânzările tale merg mai bine decât te-ai aștepta. 🙂
Folosește cu încredere smart bidding, ajustează ROAS-ul (more conversions = lower ROAS / more efficiency = higher ROAS) și nu uita să apelezi la seasonality adjustments în funcție de calendarul promoțiilor tale.
Acum că am vorbit despre acțiunile pe care le putem face în campaniile de PPC, să trecem la partea de Social Media și să vedem cum putem integra cele 2 părți ale marketingului, pentru a ne aduce rezultatele dorite.
- Pregătește-ți profilul de Social Media
Unul dintre cele mai ușoare lucruri pe care trebuie să le faci pentru a te pregăti pentru Black Friday este să îți pregătești profilurile de Social Media. Un profil actualizat este o parte esențială a informării urmăritorilor tăi despre reducerile și ofertele ce urmează. Adaugă link-uri către promoțiile din site și schimbă pozele de profil.
- Promovare pe mai multe platforme
În această perioadă, majoritatea utilizatorilor nu achiziționează la impuls, ci sunt focusați pe research înainte de a lua o decizie de cumpărare. Așa că, nu evita să creezi conținut related pentru perioada de teasing și Black Friday, pentru fiecare platformă de Social Media pe care ești prezent. Comunică același mesaj, adaptat specificului platformei.
- Folosește și pe Social Media – funcțiile de countdown și urgency
La fel cum este important să scoatem în evidență anunțurile noastre cu funcțiile urgency și countdown, în același mod le putem folosi și în postările din Social Media. Folosește-te de postările statice în care comunici utilizatorilor despre perioada de timp rămasă, însă nu uita și de funcțiile pe care ți le pune la dispoziție partea de Story pe Instagram.
- Încurajează utilizatorii să te urmărească și să interacționeze activ
Ce moment mai bun de a-ți crește numărul urmăritorilor și rata de engagement dacă nu acesta. Este foarte important ca atunci când urmărești să îți crești nr de followers și likes la pagini să oferi ceva în schimb. Astfel, ofertele de Black Friday sunt un bun pont, zicem noi.
Concentrează-te pe creșterea bazei de clienți cu mult înainte de Black Friday, astfel încât conținutul să poată ajunge la un public mai larg.
Reducerile sunt în mod clar importante, dar oferirea unei experiențe excepționale pentru clienți este cheia pentru păstrarea publicului existent și pentru a câștiga noi utilizatori.