blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

YouTube Masthead: tot ce trebuie să știi despre cel mai nou format publicitar din YouTube

Cu siguranță și tu ai văzut în ultima perioadă în partea de sus a paginii principale din YouTube un banner mare și atractiv, care captează atenția în mod memorabil. Dacă te-ai întrebat ce este acesta, cum îl poți utiliza în strategia ta și care este impactul său, ei bine, ai ajuns în locul potrivit!

Acest format se numește YouTube Masthead și reprezintă cel mai nou format publicitar din România pe care YouTube îl pune la dispoziție. YouTube Masthead este o modalitate eficientă de a ajunge la o audiență mare într-un timp scurt, oferind posibilitatea de a ne afișa în exclusivitate pe homepage și home feed pe YouTube, fiind un plasament ultra premium.

Rezervarea unui YouTube Masthead

YT Masthead se implementează prin platforma Google Ads și se accesează pe bază de rezervare. Licitația se poate face atât la CPM – cost per mia de afișări cât și la CPH – cost per oră. Avantajul unei licitații la CPH este dat de posibilitatea de a beneficia de exclusivitate în intervalele orare în care publicul nostru țintă este cel mai activ în platforma YouTube. 

Rezervarea unui Masthead se va face prin intermediul echipei Google România, prin care vom rezerva numărul de afișări pe care dorim să le obținem, la un CPM unic , putem selecta inclusiv frecvența afișărilor și audiența dorită. Trebuie să ținem cont de condițiile bugetare, dar și de durata maximă pentru care putem realiza o rezervare pentru Masthead, de șapte zile. 

Specificații privind creativele și modul de afișare

Înainte de a lua decizia de a implementa un Masthead, trebuie să ținem cont de o serie de specificații tehnice. De exemplu, este bine să știm că vom avea nevoie de o imagine în dimensiunea 960 x 250 px sau de un video în format 16:9 de până la 30 secunde. 

Un anunț de tip Masthead va porni în autoplay fără sonor, iar pe connected TV, videoclipul va porni cu traducerile pornite, în cazul în care acestea sunt disponibile. În ceea ce privește personalizarea anunțului, se pot adăuga următoarele: Headline Text – maximum 26 caractere, CTA Text – maximum 12 caractere, CTA URL – opțional, poate să fie 3rd party URL sau website link direct și Description Text – maximum 60 caractere și disponibil doar pentru dispozitive mobile. 

În continuare, putem vedea modul de afișare al anunțului YouTube Masthead în funcție de dispozitivul pe care se afișează:

Computer

Mobile

Tabletă

TV screen

KPIs și măsurabilitate

YouTube Masthead se diferențiază de celelalte formate publicitare și prin prisma metricilor pe care îi putem măsura în urma activării unei astfel de campanii. La acest moment, Google ne permite să măsurăm: 

  • Impressions
  • Clicks to video
  • Clicks to website
  • Clicks to YouTube channel
  • Total clicks
  • Video CTR
  • Total CTR
  • Video viewership (Video played to: 25% / 50% / 75% / 100%)

Avantajele unui YouTube Masthead

Noi am rulat YouTube Masthead iar rezultatele au fost excelente. Iată mai jos o serie de motive pentru care să testezi și tu acest format: 

  • ai garantat vizibilitate maximă deoarece anunțul tău o să fie primul lucru pe care utilizatorii îl văd atunci când intră pe YouTube; 
  • ai acces pe toate cele 4 ecrane (mobile, desktop, tabletă și TV screen); 
  • impact vizual puternic, fiind un format mare și atractiv; 
  • este ideal pentru lansarea de noi produse sau servicii; 
  • asigură un reach masiv la costuri fixe; 
  • te bucuri de exclusivitate în intervalul orar ales; 
  • ai acces la un plasament ultra premium; 
  • plus multe alte beneficii!

Best Practices

Știm deja ce este YouTube Masthead, cum se implementează dar și care sunt avantajele oferite. În continuare, îți voi prezenta și o serie de 5 best practices, aspecte pe care le-am observat pe măsură ce am testat acest format:

  1. Planning is key to success: planifică din timp momentul în care vei rula Masthead, pregătește strategia și materialele în avans.
  2. Mesaj clar și atractiv: asigură-te că transmiți un mesaj clar, concis, atractiv dar, mai ales, adaptat pentru audiența țintă. 
  3. Creative de înaltă calitate: fiind un format de dimensiune mare, calitatea materialelor trebuie să fie ridicată.
  4. Alege cu atenție publicul țintă: YT Masthead asigură un reach masiv deci, trebuie să ne asigurăm că publicul la care ajungem este interesant de produsul sau serviciul nostru.
  5. Previzualizează-ți anunțul: înainte de a lansa campania, poți avea un preview al anunțului cu ajutorul YouTube Masthead Preview. Acesta este un tool gratuit oferit de Google care permite previzualizarea Masthead-ului. 

Sună bine, nu-i așa? Include și tu în strategia ta YouTube Masthead dacă îți dorești să rămâi memorabil pentru publicul tău țintă, să-ți crești notorietatea brandului dar și să te afișezi pe un plasament premium. Te va ajuta să atragi imediat atenția utilizatorilor și este ideal în campanii cu obiectiv de brand awareness & reach. 

Dacă totuși ești în căutarea unei agenții Google Premier Partner care să îți gestioneze cu profesionalism campaniile, atunci te invit să arunci un ochi peste oferta noastră de servicii PPC iar, dacă îți dorești și un video de impact, realizat în concordanță cu obiectivele tale, îți oferim și servicii de creație de spoturi video & animații.

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter