blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Legătura dintre banner și campanie

În domeniul digital rezultatele dorite vin odată cu strategia realizată, dar și cu vizualul/banner-ul prin care se afișează business-ul tău. Majoritatea neglijează această legătură deoarece strategia este trecută în prim plan. Însă, detaliile vor face diferența când vine vorba de un anunț reușit. 

Rata de vizualizare a unui banner este de 0.9 secunde, mai puțin decât o secundă în care utilizatorul are atenția acordată acestui element. 

În schimb, rata de click este în medie 0.4% pentru un banner. Așadar, dacă ne gândim că 0.4 persoane dintr-o sută va da click pe anunțul tău, asta este mai puțin de o persoană . Doar 9% dintre persoane vizualizează bannerul mai mult de 1 secundă. Ține cont de aceste aspecte atunci când dorești să atragi audiența potrivită business-ul tău. 

Cea mai prioritară întrebare pe care trebuie să ți-o adresezi pentru a stabili obiectivul clar înainte de a realiza bannerele: Îți dorești ca utilizatorii să dea click pe anunț sau doar să îl vadă? 

Bannerele prind viață 

Lăsând la o parte statisticile, un lucru pe care trebuie să îl avem în vedere este dat de culorile pe care le folosești în bannere. La acest aspect se gândesc majoritatea persoanelor. Verifică paleta de culori și observă care este contrastul cel mai eficient pentru tine. 

Acest contrast poate fi folosit pentru butoanele de call to action sau textul principal.

Alte întrebări importante de care trebuie să ții cont atunci când te gândești la culori: 

● Unde se va afișa anunțul tău? 

● Sunt site-uri pline de culoare? 

● Ai nevoie de un background alb? 

Dacă se va afișa pe o platformă cum este Facebook, atunci poți să folosești un contrast puternic. Însă, dacă este vorba de un blog în care sunt multe imagini, atunci este bine să-l realizezi cât mai simplu, cu un background diferit. 

Less is always definitely more 

Cum ne asigurăm că putem atinge numerele de mai sus? Iată câteva tips & tricks de care te poți folosi în orice industrie. 

  1. Utilizatorii tăi trebuie să înțeleagă mesajul tău în mai puțin de 0.9 secunde. Dacă nu îl vor înțelege, nu vor da click pe el și nici nu îl vor ține minte. 

2. Atunci când te hotărăști să lucrezi la texte sau la creative este bine să ai în minte următorul aspect: care sunt elementele și cuvintele care vor merge absolut în anunțurile tale. 

3. Cu toate acestea, ține cont de faptul că trebuie să ai un anunț cât mai curat, nu neapărat plin de creativitate. Astfel, mesajul va fi mai ușor de citit: 

Așa DA
Așa NU

Puterea anunțului = Algoritm eficient 

În realizarea unei campanii trebuie să ținem cont și de puterea pe care o are anunțul. Aceasta este influențată de numărul de bannere (imagini) introduse. Recomandarea noastră este să avem un prag de „Excelent” pentru fiecare anunț, astfel ne vom asigura că atinge performanța maximă. 

În detaliu, elementele ce stau la bază sunt următoarele: 

● Numărul maxim de imagini introduse; 

● Include dimensiunile necesare; 

● Ține cont de bunele practici și îndeplinirea politicilor; 

● Utilizează imagini de înaltă calitate; 

● Fixează produsul / serviciul tău în centrul atenției. 

Urmează-ți audiența 

Pentru fiecare stadiu din funnelul business-ului tău există anumite particularități de care trebuie să ții cont atunci când realizezi un banner: 

● Dacă îți dorești să ajungi la o audiență care nu a mai auzit de brand-ul tău atunci ține cont să fie un banner introductiv; 

● Dacă audiența ta este în faza de „considerantion”, este deja familiarizat cu serviciile sau produsele tale, atunci include un banner care să conțină beneficiile pe care le ai; 

  • Dacă utilizatorul se află la capătul funnelului, este foarte convins să realizeze o achiziție, dar nu este decis, atunci este momentul în care să afișezi o ofertă.

Be creative and humble 

Nu uita că bannerele au o mare influență asupra utilizatorului, fie ele animate sau statice acestea ne vor dovedi dacă sunt concepute să atragă sau nu click-uri cât mai multe. 

De aceea ele trebuie să fie convingătoare, concise și să aibă în spate obiectivul clar pe care îl urmezi. 

Acesta este un exemplu bun pentru un banner deoarece urmărește următoarele elemente importante: 

● Are un design simplu și atractiv (elemente puține integrate corect și echilibrat); 

● Folosește un titlu care poate influența utilizatorii care observă acest banner;

● Are o imagine cu un impact puternic, include chiar și un produs. 

Optimizează constant 

Pe lângă aspectele menționate mai sus, este foarte important să ținem cont pe parcursul strategiei să actualizăm bannerele: 

  • Reîmprospătarea creativelor, sunt cele mai puternice instrumente prin care ne personalizăm campaniile;
  • Template-uri personalizate pentru anumite perioade din an, exemplu Black Friday, începeți cu 2-3 săptămâni în avans pregătirea lor. Această practică vă ajută să realizați promoțiile din timp fără a compromite performanța. ➢ Păstrează bannerele mai vechi, astfel poți evalua rezultatele. 
  • Adaugă mai multe imagini. Acest lucru îi va oferi algoritmului Google să realizeze cât mai multe combinații de anunțuri. 

Închei acest articol cu mențiunea să fii mereu deschis când vine vorba de bannere și cum poți să le faci să strălucească în ochii utilizatorilor. Această parte este importantă în orice strategie pe care o vei aborda, cu siguranță performanța va fi mult mai vizibilă. Să nu uităm că utilizatorii sunt cei mai mari critici pe care îi avem și trebuie să le arătăm un vizual plăcut și potrivit pentru a fi convins că serviciul sau produsul nostru este unul de calitate. 

Ai încredere în creativele pe care le realizezi, deoarece legătura dintre ele și campaniile din cont îți vor aduce rezultatele dorite. 

Îți doresc multă creativitate și contrast în bannerele ce urmează!

Digital Bloom ediția a VI-a

Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?
×

Monthly catch-up Newsletter