blog

Lasă-ne să îți povestim toate peripețiile prin
care am trecut în campaniile noastre.

Tips & Tricks să supraviețuiești verii ca business de e-commerce

Sezonul verii e cel mai încet sezon al anului pentru toate business-urile de retail. De obicei consumatorii sunt preocupați de cu totul altceva decât shopping online: relaxare, vacanțe, distracție si petrecerea timpului alături de cei dragi pe parcursul concediilor. Dar asta nu înseamnă că vara reprezintă un sezon complet pierdut sau că trebuie să oprim campaniile de promovare, ci doar că trebuie să ne eficientizam bugetul și acțiunile de marketing.

Cum putem să găsim oportunități în sezonul călduros? Iată câteva idei pentru orice marketer sau business owner determinat să facă din orice impediment o oportunitate: 

Toată lumea profită de #SummerSales

Cel mai simplu mod de a crește vânzările pe perioada verii pentru majoritatea business-urilor îl reprezintă Campaniile de Reduceri. Consumatorii sunt atât de obișnuiți cu reducerile în lunile iunie-august, încât aproape se așteaptă ca atunci când intră pe un website nou să vadă în primul rând un banner de reduceri – fie overall, fie la diverse categorii.

E greu să rămâi competitiv atunci când majoritatea competitorilor oferă discount-uri. Recomandăm în primul rând o mică analiză a competiției: ce fac competitorii principali? Ce categorii de produse sunt puse la reducere și care e procentul reducerilor? Sunt produse out of season sau produse de sezon care poate nu sunt bestsellere? Uită-te atent la strategia lor promoțională și aplică ce se potrivește și în cazul afacerii tale. 

Dar, aproape de fiecare dată când se realizează reduceri, marginea de profit e mai mică. Vara e un moment bun să planifici strategic o astfel de campanie, astfel încât să creștem și ROAS-ul, nu doar volum de vânzări:

  • Alege produse out of season.
  • Aruncă o privire și asupra produselor de sezon care nu se vând atât de bine, însă ai mult stoc la ele.
  • Dacă există produse bestsellers cu stocuri mari și margine de profit mare – oferă procente mici de reducere sau coduri și acolo.

Dacă reducerile și codurile promoționale nu sunt o opțiune, oferirea produselor gratuite cu tematică de vară reprezintă o alternativă: ochelari de soare, bilete de festival, bijuterii de vară, creme solare, etc. 

Lansarea și promovarea colecțiilor în ediție limitată

Dacă ai propriul brand, recomandăm crearea colecțiilor limitate cu elemente tematice sau diferite față de produsele actuale cu elemente vizuale care au legătură cu vara, vacanțe & petreceri. 

Dacă ești reseller cu diverse produse și branduri, recomandăm sa aduci colecții noi & să profiți de lansări de produse – focus pe noutate și pe ediții limitate. 

Acesta mod de a furniza noutate în cadrul magazinului online reprezintă o bună metodă de a testa & înțelege și mai mult publicul țintă. De altfel, punând focusul pe disponibilitatea limitată a produselor, vei crea un sentiment de urgency, impulsionând oamenii să descopere produsele noi și mai ales să cumpere mai mult bazându-se pe impuls.

Realizează un Audit al Contului

Vara marchează încheierea primei jumătăți a anului, deci un moment oportun pentru rapoartele și analiza rezultatelor din H1. Fiind o perioadă mai liniștită e momentul ideal pentru o analiză în detaliu, atât a vânzărilor cât și a campaniilor de PPC, asigurându-ne că ne atingem obiectivele pentru 2022. 

Verifică tot funnel-ul de marketing și campaniile de PPC pentru a identifica: zone în care ai avantaje și pe care trebuie să pui focus în viitor, zone dezavantajoase unde există loc de îmbunătățiri, oportunități noi de a-ți dezvolta promovarea & eventuale amenințări. 

Din punct de vedere reclame plătite – analizează trenduri din Google pentru a observa viitoare posibile modificări în comportamentul utilizatorilor și compară rezultatele PPC din prima jumătate de an cu rezultatele pe anul 2021 pentru a lua decizii informate.

Un bun moment pentru awareness

Vara competiția tinde să fie mai scăzută, costurile per click (CPC-urile) și costurile per afișare la mia de utilizatori (CPM-urile) sunt și ele mai reduse. Oamenii consumă conținut, se informează și dau click pe reclame, însă disponibilitatea lor de a cumpără e mai redusă. Aceste condiții fac din lunile de vară momentul ideal să devenim creativi și să creștem bugetele în campaniile de brand awareness.

Cum poți face un awareness cât mai eficient?

  • Asigură-te că ai delimitat un buget cu care ești confortabil.
  • Stabilește-ți obiective clare: la câți oameni îți dorești să ajungi și cu ce mesaj?
  • Ține cont de publicul țintă potrivit brandului tău și a produselor promovate.
  • Încearcă să fii creativ cu campaniile de awareness: fie prin bannere atrăgătoare, prin mesaje clare în ton cu sezonul verii sau chiar prin campanii de tip giveaway.

  • Exemplu clar de creștere a notorietății brandului și a comunității de pe Social Media avem de la Banca Transilvania, care realizează un giveaway cu premii: 20 de bilete duble oferite pentru festivalul Untold. 
  • În final, chiar dacă lunile de vară pot fi mai slabe pentru multe e-commerce-uri, nu te panica! E doar o perioadă pe care o poți folosi în avantajul tău. Timpul trece rapid, în curând vin campaniile de Back to School, Black Friday & Crăciun așa că planifică din timp, analizează, strânge audiențe și nu uita: profită de moment să te bucuri și tu puțin de vară, să te relaxezi și să petreci timp alături de persoanele dragi <3. 

    Digital Bloom ediția a VI-a

    Deschide chat
    Bună! Am nevoie de mai multe informații
    Bună 👋
    Cu ce vă pot ajuta?
    ×

    Monthly catch-up Newsletter