Blog

Cum influențează AI-ul stilurile de design vizual în 2025:
Ce trebuie să știe orice designer creativ

Claudia Spirea • 23 iulie 2025

Probabil puțini dintre noi nu am folosit, până în momentul actual, cel puțin un tool de inteligență artificială, fie el pentru corectarea unui text, gestionarea de informații sau chiar pentru divertismentul nostru personal. Ele sunt folosite pentru a salva timpul care, de altfel, ar fi fost pierdut pe procese repetitive și minuțioase, iar acest fapt se aplică și proceselor de creație. În acest articol voi parcurge câteva metode de îmbunătățire a modului de lucru în domeniul creativ, folosind tool-uri AI.

Cum eficientizează AI-ul procesul creativ?

Pentru început, înainte de a ajunge la procesul propriu-zis de creație, trecem printr-o etapa de mini research a subiectului care trebuie să apară în materiale. În urma a celor aflate și în baza identității brandului, se realizează variante de concept potrivite. Din acest moment putem da startul creației.

O etapă care poate să necesite acordarea de mai mult timp în acest proces este realizarea bazei sau a fundalului bannerului, de exemplu. Pentru editări realistice ale produselor sau pentru crearea unei compoziții specifice imaginate în prealabil, editarea perspectivelor obiectelor, a luminii, umbrelor, contrastului etc., pot fi necesare câteva ore pe puțin, în funcție de cât de complicată e compoziția. Pentru a salva timp petrecut în editare, folosind imagini de referință și poze cu produsul promovat, putem genera imagini care să aibă rolul de bază a compoziției. Ele de obicei nu sunt realizate perfect și sunt necesare modificări la nivel de text eticheta și culori, în funcție de nevoi și banner.

  • Pentru generare de imagini câteva instrumente folositoare sunt:
  • Chat GPT – folositor în generarea de imagini în urma analizei brandului, produselor și a unor imagini de referință pentru crearea de ambient în jurul obiectelor promovate)
  • O variantă asemănătoare de chat bot pentru Ghat GPT este Le Chat, creat de către Mistral AI
  • DALL-E – crearea de imagini cu ajutorul descrierii amănunțite prin intermediul prompt-urilor, de obicei semi-realistice)
  • Midjourney – similar cu DALL-E, folosește prompt-uri pentru crearea imaginilor
  • Un alt tool de generare a imaginilor este Adobe FIrefly, care permite și personalizarea lor ulteriorară. De asemenea, el poate crea și materiale audio, având opțiunea de traducere a acestora, materiale video și grafică vectorială (pentru vectori și ilustrații de tip icons Recraft este o altă opțiune)
  • DaVinci – în cazul în care se doresc imagini de natură artistică, mai conceptuale, de natură artistică
  • Stockimg AI – pentru generarea de imagini tip stock

Alte tool-uri integrate în programe precum Adobe Photoshop, care ajută enorm în procesul creativ de editare și utilizează inteligența artificială sunt:

  • extinderea imaginilor în funcție de nevoi prin intermediul “generative fill”, fiind adaptate viitoarelor declinări de bannere (el poate fi folosit, de asemenea, pentru eliminarea anumitor elemente din imagine selectându-le cu unul dintre tool-urile de selecție și dând click pe generative fill fără a completa căsuța de text)
  • selectarea din ce în ce mai precisă a elementelor din compoziția imaginilor pentru modificare și editare folosind din bara de select > subject, sau tool-urile “quick selection tool” și “object selection tool”.
  • eliminarea automată a fundalului prin opțiunea de “remove background

Acestă integrare a AI-ului este valabilă și pentru restul programelor de editare, chiar și video, în Premiere Pro fiind folosit pentru mixarea sunetului și îmbunătățirea acestuia, dar și pentru generarea și extinderea cadrelor.

Alte opțiuni de editare eficientă a imaginilor în afara programelor specializate includ website-uri precum:

  • Pentru extinderea imaginilor: pixelcut, MyEdit, monica
  • Pentru eliminarea fundalului: pixelcut, remove.bg, cleanup.pictures (elimina anumite obiecte din imagine)

Totodată, pentru a eficientiza procesul de research, anterior celui creativ, în realizarea de livrabile, căutarea unei perechi de fonturi potrivite se poate realiza cu ajutorul website-ului Fontjoy, iar pentru crearea unei palete de culori, Khroma. El este un website care, prin intermediul selectării mai multor opțiuni de nuanțe preferate, alcătuiește palete de culori cu acestea. Cu ajutorul AI-ului preferințele estetice personale sunt memorate pentru a genera o varietate de combinații.

AI-ul este un tool de eficientizare al procesului de lucru, nu unul care să-l înlocuiască cu totul pentru a livra materiale finalizate, de aceea trebuie să avem în vedere:

Riscuri și bune practici

Având în vedere nivelul de performanță actual al AI-ului la nivel de generare al imaginilor, este importantă verificarea în amănunt a materialelor oferite de acesta. El nefiind un tool perfect de creare pot apărea numeroase greșeli în momentul generării imaginii, ce trebuie ulterior corectate în programe de editare speciale. Cu toții știm sau am văzut imagini cu persoane care au un deget în plus sau un obiect care nu ar trebui să se afle în acel context.

De asemenea, privind faptul menționat anterior, nu putem folosi acele materiale sub formă de livrabile finale. În ziua de azi, sunt create diverse tool-uri AI pentru generarea livrabilelor creative, de la logo-uri și sigle, până chiar și la identitatea de brand. Ele au calitate scăzută, iar lipsa acelui human touch este ceea ce le face să nu se diferențieze de materialele creative gândite și realizate de un designer. Probabil toți suntem familiarizați cu stilul reprodus de AI în materie de imagini, iar ele nu mai reprezintă un lucru unic în acest moment, din contră, e considerat de multe persoane ca arătând ieftin, neinteresant.

În final, este important să nu uităm că modul în care noi reutilizăm ideile, combinăm și creăm un nou material, cu ajutorul acestora, e ceea ce îi oferă un caracter și individualitate. La Canopy oferim servicii de creație în care integrăm diverse tool-uri pe baza AI-ului. Dacă dorești să lucrezi cu designeri profesioniști, contactează-ne!

Citește și alte articole asemănătoare:

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
1
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?