Blog

Migrarea automată la GA4

Alex Seinedin • 17 februarie 2023

Cel mai probabil ați observat cum, în ultima perioadă, Google a început să transmită că va începe în curând migrarea automată la GA4 a proprietăților de Universal Analytics la noua versiune Google Analytics 4. În acest articol vom explora ce implică mai exact o implementare GA4 și de ce nu este recomandat să așteptăm până atunci. 

Table of Contents:

  1. Migrarea automată la GA4 realizată de Google?
  2. De ce trebuie sa migrezi la GA4?
  3. Ce implică această migrarea automată?
  4. De ce recomandăm o migrare manuală?

Migrarea automată la GA4 realizată de Google?

Google a început să anunțe migrarea automată atât printr-o notificare venită pe email, intitulată “We’ll soon configure Google Analytics 4 for you”, cât și printr-o notificare apărută în proprietățile existente de Universal Analytics. 

migrare automata GA4

În email, Google ne reamintește că proprietățile standard de Universal Analytics nu vor mai înregistra date de la data de 1 Iulie 2023. Acest lucru înseamnă că rapoartele de Universal Analytics nu vor mai conține date noi, iar datele istorice vor mai fi disponibile doar pentru câteva luni. Pentru a avea un număr cât mai mare de date istorice și pentru a ne asigura că GA4 este setat într-un mod potrivit nevoilor noastre, chiar Google recomandă migrarea GA4 manuală înainte de această dată. 

Dacă dintr-un motiv anume nu ne dorim acest lucru, Google oferă varianta migrării automate începând din luna martie a acestui an, iar pentru restul, pune la dispoziție posibilitatea de a renunța la procesul automat până la data de 28 februarie. 

De ce trebuie sa migrezi la GA4?

Migrarea la GA4 și insistențele Google vin din dorința de a lăsa în urmă Universal Analytics, care a fost standard în industrie mult timp, în favoarea unui nou instrument de analytics modernizat și adaptat la peisajul de digital privacy actual. 

“Because the technology landscape continues to evolve, the new Analytics is designed to adapt to a future with or without cookies or identifiers. It uses a flexible approach to measurement, and in the future, will include modeling to fill in the gaps where the data may be incomplete“

Vidhya Srinivasan, Google

Întrucât Google Analytics 4 este noua lor soluție pentru colectarea și analiza datelor, este de așteptat să existe acest push la nivelul tuturor industriilor online, cu atât mai mult când GA4 este gândit să funcționeze alături de reglementările europene existente, nu în detrimentul lor.  

De exemplu, odată cu introducerea GDPR, toate site-urile web sunt nevoite să le solicite utilizatorilor consimțământul pentru a folosi cookie-uri. Fiind construit cu viitorul în minte, Google Analytics 4 își propune să reducă dependența de cookie-uri pentru a înțelege performanța site-urilor, iar noul design plasează un accent mai mare pe urmărirea întregii călătorii a utilizatorului, spre deosebire de Universal Analytics.

Ce implică migrarea automată la GA4?

În cazul în care am amânat migrarea până în ultimul moment, proprietățile Google Analytics 4 create automat ne vor ajuta să renunțăm la Universal Analytics, însă nevoile specifice care variază de la afacere la afacere nu vor fi luate în considerare, iar datele istorice nu vor fi prezente în noua proprietate. 

Din notificările trimise de Google, reiese că sistemul va configura unele setări de bază, astfel încât proprietățile noi vor conține:

  • Aceeași industrie, același fus orar și aceeași monedă de raportare precum  cele din proprietatea UA.
  • Un flux de date pentru site-ul măsurat, care, în funcție de caz, trebuie conectat prin GTAG.js sau Google Tag Manager dacă conexiunea nu este realizată automat. 
  • Aceleași roluri la nivel de proprietate atribuite adreselor de email care aveau acces în UA. 
  • Evenimente custom adaptate de la evenimentele eligibile din UA. 
  • Evenimente custom adaptate de la goals din Universal Analytics, cu excepția celor smart. 
  • Audiențe create pe baza celor folosite în UA. 
  • Conectarea la conturile de Google Ads folosite anterior. 

De asemenea, în conturile de Google Ads unde sunt folosite audiențe și acțiuni de conversie din Universal Analytics, Google anunță că le va înlocui și pe acestea automat cu echivalentul lor din Google Analytics 4. Trebuie totuși să reținem că datele istorice nu vor fi folosite, astfel încât evenimentele de conversie și audiențele din GA4 vor fi inițial goale, urmând să înregistreze date din acel punct înainte.

De ce recomandăm o migrare manuală?

Deși ne referim la ele ca două versiuni ale aceluiași produs, Universal Analytics și Google Analytics 4 nu sunt același lucru și compatibilitatea dintre ele este limitată. Datele pe care le folosim în analiză sunt esențiale pentru buna funcționare a unei afaceri, iar acuratețea, integritatea și controlul lor sunt subiecte la fel de importante. 

Din acest motiv, atât recomandarea noastră, cât și recomandarea Google, este ca noile proprietăți de Google Analytics 4 să fie configurate de la zero, cu ajutorul unui plan de măsurare și al unei strategii pentru a ne asigura că datele pe care le înregistrăm în GA4 sunt și datele corecte. 

“For the best quality setup and the most historical data and insights, we recommend you migrate your Universal Analytics property to Google Analytics 4 now, before one is automatically configured for you. If you don’t want to have a Google Analytics 4 property created and configured based on your Universal Analytics property and existing tags, you can opt out.”

Google Support Documentation

Dezavantajele principale ale configurării automate sunt: 

  • Fiind o soluție de mapare directă între proprietăți, setările care nu sunt eligibile sau în conformitate cu GA4 vor fi ignorate.
  • Dacă infrastructura de Universal Analytics folosită prezintă mai multe probleme de tracking, acestea vor fi migrate la Google Analytics 4, iar cauzele vor rămâne neadresate. 
  • Bunele practici de măsurare în Google Analytics 4 nu vor fi luate în calcul, astfel încât anumite setări despre colectarea și retenția datelor vor rămâne cu valorile de bază, chiar dacă business-ul are nevoie de modificarea acestora.
  • Cenzurarea datelor cu caracter personal se realizează diferit între proprietăți, existând riscul ca acestea să apară în datele înregistrate de Google Analytics 4.
  • Migrarea nu implică și transferul datelor istorice, iar acestea nu vor putea fi folosite în Google Analytics 4. Cu cât migrarea manuală este realizată mai devreme, cu atât proprietatea de GA4 va avea acces la mai multe date înregistrate din momentul configurării. 
  • În afară de Google Ads, nu sunt luate în calcul integrările cu alte platforme, astfel încât va fi necesară de conectarea acestora la GA4 manual.

Acestea fiind spuse, considerăm că o configurare manuală și personalizată a proprietății de GA4 este crucială pentru a nu fi lăsați la voia întâmplării și pentru a profita din plin de Google Analytics 4. Canopy este singura agentie din România cu peste 20 de specialiști certificați in GA4 și te putem ajuta în procesul de migrare de la Universal Analytics la Google Analytics 4.

Dacă vrei o echipă dedicată care să-ți ofere suport și expertiză în procesul de migrare, poți accesa serviciile noastre concepute special pentru Google Analytics 4, nu ezita să ne contactezi.

Citește și alte articole asemănătoare:

Google Ads Facebook Ads Analytics Reporting

Cerul e limita de jos.

Când lucrezi cu oameni cu idei mărețe.

Tot mai relevanți,
tot mai sus.

E important să nu uităm niciodată de unde am plecat. Dar, poate la fel de important, e să nu ratezi unde poți să ajungi. De la primul proiect, plănuim să-ți arătăm cât de sus putem ajunge prin Performance Marketing.

contact@canopy.ro

0744 424 543

București, Str. Jean Louis Calderon, nr. 26, et. 2, ap. 2

Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile site-ului.*
Deschide chat
Bună! Am nevoie de mai multe informații
Bună 👋
Cu ce vă pot ajuta?