Cu doi ani în urmă, platforma Google Analytics 4 a fost prezentată drept o soluție de viitor care ne va permite să măsurăm mai eficient performanța campaniilor și să ne adaptăm la un peisaj al confidențialității utilizatorilor în continuă schimbare. De atunci, au existat mai multe actualizări, iar acum, un nou update își propune să îmbunătățească măsurarea datelor în Google Analytics.
Conversiile clasice sunt înlocuite de evenimente cheie
Acțiunile cele mai importante pentru un business au avut de-a lungul timpului mai multe denumiri, precum “Goals” în Universal Analytics și “Conversions” în Google Analytics 4. Ca parte din acest update care va fi implementat treptat și care este menit să ajute la unificarea conversiilor, ele se vor numi “Key Events”.
Noua denumire va înlocui termenul “conversie” prezent în rapoartele de Google Analytics 4, însă funcționalitatea și modul de înregistrare ale evenimentelor va rămâne neschimbat. Metricii pe baza evenimentelor cheie sunt cei care ne ajută să înțelegem experiența utilizatorilor în site-urile sau aplicațiile noastre și cei care ne permit să aducem îmbunătățiri.
Sursă imagine: https://blog.google/
Termenul de “conversie” va fi unificat între platforme
Prezența evenimentelor cheie nu înseamnă că renunțăm întru totul la termenul “conversie”, ci acesta pur și simplu va deveni mai aplicat. În urma actualizării, toate acțiunile importante pe care le măsurăm pentru a înțelege performanța campaniilor plătite și pentru a optimiza strategiile de marketing vor fi numite conversii.
Mai exact, definiția unei conversii și modul în care înțelegem ce sunt conversiile se va alinia între platformele Google Ads și Google Analytics 4, astfel încât să nu mai existe discrepanțe în raportare sau confuzie. Orice eveniment cheie utilizat în campanii va deveni astfel o conversie.
Orice eveniment important va putea fi marcat drept eveniment cheie în Analytics. Ulterior, dacă același eveniment cheie este relevant și pentru performanța campaniilor de marketing, o conversie în Google Ads va putea fi creată pe baza acelui eveniment.
Putem ajunge la publicul țintă și fără third-party cookies
Ca parte din anunțul care ne-a prezentat schimbările la nivel de conversii, Google a menționat că în următoarele săptămâni va lansa și o nouă integrare între Chrome Privacy Sandbox și Google Analytics 4. Integrarea ne va permite să ajungem la publicul nostru țintă și la audiențe dorite fără să depindem de cookie-uri third-party.
Mai exact, integrarea folosește grupuri de utilizatori cu interese comune, deținute de un proprietar, pentru a permite site-urilor să afișeze reclame relevante pentru utilizatorii lor.
Atunci când un utilizator vizitează un site de știri pentru a citi despre noile modele de biciclete apărute pe piață, proprietarul unui grup de interese, în acest caz site-ul de știri, poate cere browserului utilizatorului să adauge calitatea de membru pentru grupul de interese relevant.
Dacă solicitarea are succes, browserul înregistrează:
- Numele grupului de interese, precum “biciclete de oraș”,
- Proprietarul grupului de interese, precum “https://stiri-biciclete” (site fictiv),
- Informații tehnice, precum codul de licitare și identificatorul reclamei.
Ce trebuie să facem?
Schimbările care au loc în acest update vor fi lansate treptat pentru toți utilizatorii de Google Analytics 4, fără să necesite configurări adiționale din partea utilizatorilor. Deși nu există un timeline concret, modificările vor fi destul de evidente în rapoarte și așa ne vom da seama când proprietățile noastre au fost actualizate. Pentru partea de audiențe, în schimb, ne așteptăm la un anunț mai detaliat din partea Google în câteva săptămâni.