Întâi a fost Google, apoi a venit Facebook. Titanii din lumea marketingului digital. Ce-ar fi dacă i-am face să lucreze împreună în beneficiul nostru? O strategie de tip Cross Platform presupune sa folosim ambele platforme la capacitate maximă prin mixarea celor două. Care sunt cele mai eficiente modalități de a face acest lucru? Iată 4 recomandări care îți vor duce promovarea la noi înălțimi, so buckle up 😉
UTM is your god now
Atunci când faci o strategie de tip Cross Platform, UTM-urile devin cel mai bun aliat al tău.
Un UTM este o bucată mică de URL ce conține în mare parte niște parametri și care te ajută să vezi în Google Analytics ce traiectorie a urmat un user în drumul său spre site.
De ce e important să utilizăm aceste UTM-uri? În primul rând, ele vă ajută să identificați rezultatele fiecărei surse de trafic atât în rapoartele și CRM-ul intern al clienților, cât și tool-uri de analiză precum Google Analytics. Pentru Google Analytics nu e nevoie să folosim utm-uri pentru surse Google, precum Google Ads, întrucât auto-tagging-ul face deja asta pentru noi. De asemenea, sursele de trafic organice și directe vor apărea corect.
Însă, pentru sursele plătite non-Google (Facebook, Bing, Linkedin, Pinterest, Newsletter, media buying, etc) este important să parametrizăm url-urile pentru a aloca corect rezultatele. Altfel tot acest trafic se va înregistra în Analytics sub denumirea de referral, la un loc cu traficul venit din referale. Spre exemplu, promovarea pe Facebook se înregistrează în Analytics ca Facebook/referral dacă nu parametrizăm. Traficul de tip referral nu ne oferă foarte multe informații. Noi vrem să știm exact din ce campanie, din ce reclamă sau din ce sursă a venit tot acest trafic iar UTM-urile ne oferă acest control.
Pentru a folosi un UTM, acesta trebuie adăugat la linkul pe care îl folosești în anunțuri. UTM-urile pot fi adăugate și manual însă pentru a eficientiza timpul investit și pentru a evita greșelile, cel mai bine este sa folosești un tool. Google Analytics deține un astfel de tool și se numește Campaign URL Builder.
Poți folosi mai mulți parametri, însă eu ți-am pregătit 4 UTM-uri pe care trebuie să le ai dacă vrei să ai un overview cât mai clar asupra rezultatelor tale:
Utm_source: În mare parte, acest utm este destinat platformei din care a venit traficul (Facebook/Google/LinkedIn/Newsletter etc.)
Utm_medium: Acest utm este folosit pentru a indica din ce tip de promovare provine traficul, cum ar fi Search sau Display, cpc, banner, email, qr code, etc.
Utm_campaign: Utm-ul acesta este destul de intuitiv, fiind utilizat pentru a identifica din ce campanie provine traficul.
Utm_term: Poate utm-ul meu favorit, îl folosim pentru a identifica din ce keyword a venit traficul.
Implementarea acestor UTM-uri este destul de simplă, mai ales dacă folosești tool-ul menționat de mine mai sus.
După ce vei completa toți parametrii de mai sus, rezultatul trebuie să arate în felul următor:
Acum că ai aflat cum să adaugi UTM-uri în toate campaniile, este timpul să vezi unde poți să găsești toate aceste date în Google Analytics.
Informațiile de care ai nevoie le vei găsi în Acquisition > Campaigns > All Campaigns.
De asemenea, pentru a adăuga restul de parametri, folosim butonul Other > More Dimensions
Audiențe în Facebook Ads bazate pe cuvintele cheie din Google Ads
Cu toții ne-am întrebat cum ar fi fost să putem targeta userii pe Facebook cu o audiență de genul custom intent. Cum ar fi să-ți zic că există o opțiune asemănătoare ce leagă platforma de Google Ads și Facebook Ads? 😉 În primul rand, trebuie să ne asigurăm că nu ducem trafic pe homepage. Paginile de categorie sau produs sunt varianta perfectă. Pentru a putea targeta în funcție de cuvintele cheie din Google Ads, trebuie să-ți creezi o audiență custom pe Facebook asemănătoare cu următoarea: După cum poți observa în imaginea de mai sus, am utilizat “utm_term” deoarece vreau să remarketez persoanele care au ajuns pe toate paginile de servicii pentru promovare online din cuvântul cheie “ppc”.
RLSA cu interese din Facebook Ads
Un alt beneficiu al utilizării unei strategii de tip Cross Platform este capacitatea de a crea liste de remarketing pentru Google Ads în funcție de interesele sau particularitățile unui user din Facebook. Este chiar foarte simplu. În primul rand, va trebui să-ți creezi o campanie nouă și o audiență, iar cel mai important lucru, adaugi UTM-uri la link-ul pe care îl folosești în anunț. Campania de mai sus este un exemplu pentru o campanie de recrutare și am denumit-o “coleg nou”. După ce am creat campania, am adăugat interese și am adăugat UTM-uri, ne putem duce în Analytics pentru a ne crea audiența pentru RLSA pe Google Ads. Pentru a retargeta prin Google Ads persoanele care au ajuns pe pagina de recrutare din campania de promovare Cross Platform de pe Facebook, vom utiliza UTM_Campaign și UTM_Source. UTM_Campaign ne permite să creăm o audiență de remarketing focusată pe tot traficul care a ajuns pe o anumită pagină dintr-o anumită campanie. Iar UTM_Source ne permite să retargetăm tot traficul venit dintr-o anumită platformă, în cazul de față Facebook.
Make impulse buying great again
Cand a apărut Shopping Ads în România, cu toții am fost fericiți, deoarece am văzut potențialul pe care aceste tipuri de campanii le au în e-commerce. Dar ce se întâmplă atunci când Shopping Ads nu aduce rezultate satisfăcătoare? Le ajutăm cu Facebook Ads. Principiul este asemănător cu punctul anterior. Retargetăm pe Facebook persoanele care au ajuns pe site din Shopping ads, dar nu au convertit. Mai simplu de atât nu se poate! 🙂 Prin audiența de mai sus vom remarketa pe Facebook toate persoanele care au ajuns pe pagina de produse din campania de smart shopping de pe Google Ads datorită UTM_Campaign. Acum că ai toate aceste cunoștințe dobândite, just do it! Nu uita de UTM-uri! 😛