Cum ar fi să citești gândurile consumatorilor și să le reamintești exact de produsele pe care le-au căutat? Remarketing-ul dinamic îți permite în mod inteligent să afișezi mesaje personalizate celor care au vizitat site-ului unui business sau i-au folosit aplicația de mobile.
Am zis că e inteligent, hai să vedem de ce. Ei bine, spre deosebire de remarketingul clasic, cel dinamic generează automat reclame în funcție de produsele sau serviciile vizualizate de utilizator pe site.
Este foarte util, mai ales în cazul site-urilor cu zeci de produse, unde realizarea unei campanii personalizate pentru fiecare categorie de produse este o muncă aproape imposibilă.
Mai mult decât atât, un mare avantaj îl reprezintă faptul că prin această metodă de promovare se poate ajunge la un număr foarte mare de utilizatori, cu o reclamă care conține exact produsele/serviciile pentru care ei au manifestat deja un anumit interes. Vorbim deci de consumatori care au făcut deja câțiva pași spre decizia de cumpărare, depinde de noi să îi ghidăm către următorii.
Să luăm exemplul unui magazin complex de haine. Pe lângă categoriile de bază: haine femei, haine bărbați și haine copii, pentru fiecare categorie putem avea subcategorii precum: haine sport, haine elegante sau casual. Fiecare subcategorie ar avea, la randul ei, o altă segmentare: rochii, bluze, pantaloni etc.
Imaginează-ți ce ar presupune realizarea unei campanii personalizate pentru fiecare dintre aceste subcategorii și segmente. În acest caz, remarketingul dinamic este cea mai bună și eficientă soluție.
Dacă ți-am stârnit interesul, îți voi arăta pas cu pas etapele necesare pentru o implementare corectă a acestui tip de remarketing.
1. Cum implementezi corect codul de remarketing dinamic în site
Spre deosebire de codul de remarketing clasic, codul de remarketing dinamic trebuie modificat în funcție de pagină: Home, Search, Category, Product, Cart, Thank you page.
Codul poate fi generat din platforma Google Ads astfel:
Întrucât toate celelalte tipuri funcționează pe Merchant Center (deocamdată nu este valabil în România), la Business Type selectăm Custom.
Odată generat, codul trebuie instalat în toate paginile site-ului cu ajutorului unui developer. Detalii despre instalarea codului de remarketing dinamic găsești aici.
2. Cum creezi unui feed de produse pentru remarketing dinamic
Un pas important în acest proces este generarea unui feed de produse, pentru care iarăși este nevoie de sprijinul unui developer.
Feed-ul conține informații despre produsele site-ului, precum descriere, foto, preț și url și e necesar să fie construit corect, toate datele urmând să fie utilizate ulterior în anunțuri personalizate. Platforma Google Ads vine și cu o serie de template-uri de feed-uri, în funcție de categoria afacerii, de la turism și retail la real estate.
Mai multe specificații despre feed-uri sunt aici.
3. Încărcă feed-ul în contul Google Ads
Feed-ul dezvoltat trebuie apoi încărcat în secțiunea „Business data”:
Dacă este nevoie, feed-ul trebuie actualizat zilnic utilizând „Feed scheduler”.
4. Generează campania de remarketing dinamic
Se creează o campanie nouă cu opțiunea Display Network, obiectivul Sales și subtipul Standard display campaign.
Adaugă numele campaniei, setează o strategie de licitare și bugetul, iar la secțiunea Dynamic Ads se va selecta feed-ul încărcat anterior.
În secțiunea Audiences, selectează Remarketing și alege o listă.
Best Practices pentru eficiență
• Pentru a avea rezultate cât mai bune este recomandat un feed cât mai detaliat, care să conțină pe lângă cele trei coloane obligatorii – ID, item title, final URL – și altele: image URL, item description, item category, price și sale price. De ce? Pentru a livra reclame cât mai atractive, cu date clare despre produs.
• Un aspect foarte important îl reprezintă durata listei de remarketing folosită. În funcție de scopul și domeniul pentru care realizezi promovarea, pot fi folosite liste de până la maximum 540 de zile.
• Durata listei trebuie aleasă inteligent, altfel riști ca brandul să fie perceput drept hărțuitor și cu siguranță nimeni nu își dorește acest lucru.
• Realitatea este că cei mai mulți utilizatori nu știu să șteargă cookie-urile sau nu sunt interesați să faca asta, așa că o metodă bună de alegere a duratei listei este timpul mediu necesar pentru a lua decizia de achiziție. Acesta variază în funcție de domeniu.
• Dacă vorbim despre produse cu o valoare mare, listele pot fi de la 30 până la 90 de zile, întrucât utilizatorul are nevoie de mai mult timp pentru a lua o decizie. În schimb, în cazul produselor de consum imediat, o listă de 30 de zile poate fi suficientă. Cel mai eficient este să testezi.
• La fel de importantă este și frecvența de afișare. Practic, stabilești cât de des vei livra reclamele unui anumit utilizator.
• Pentru a stabili frecvența trebuie să ții cont de obiective și de strategia de promovare. De exemplu, dacă se dorește o promovare agresivă, poți să nu setezi o limită de afișare.
• Scopul este de a obține conversii, de a vinde, însă fără a agasa potențialii clienți. Poți pleda pentru o manieră subtilă, cu limită zilnică a afișărilor.
Remarketingul dinamic este o tactică pe care o văd esențială pentru un magazin online, întrucât poți reaminti utilizatorului exact de produsele pe care le-a vizualizat, într-un mod eficient. Experiența ne-a arătat că aduce rezultate vizibile atât timp cât este corect implementat și funcționează pe baza unei strategii bine gândite.
Așa că cel mai bine e să îl testezi dacă nu o faci deja.