Get lost! E poate unul dintre comentariile care îngrozesc brandurile, e dureros să enervezi consumatorii. Se pare că unele branduri reușesc acest lucru prin campanii de remarketing mai puțin inspirate. Am văzut mulți oameni care se plâng de campanii de remarketing și le consideră agasante, mai ales dacă sunt „urmăriți” cu produsele pe care tocmai le-au cumpărat.
Remarketingul e o tactică prin care am obținut rezultate frumoase, nu trebuie să enerveze. Vă propun câteva strategii de remarketing smart și atractiv pentru consumatori, care vă pot ajuta nu numai să obțineți rezultate, dar și să scăpați de judecata consumatorilor :).
1. Remarketing dinamic
Remarketingul dinamic este, probabil, cel mai performant tip de remarketing actual. Prin această tactică le afișezi utilizatorilor exact produsele sau serviciile pe care le-au vizualizat pe site-ul tău, plus altele similare, fără a mai fi nevoie de seturi de bannere separate pentru fiecare categorie în parte. Rezultatele obținute în campaniile noastre ne-au arătat că funcţionează cu succes.
Chiar şi eu am fost urmărită de astfel de bannere care m-au atras înapoi pe site-ul respectiv, experiențe care de cele mai multe ori s-au încheiat şi cu achiziţionarea produselor dorite.
Cea mai interesantă întâmplare a fost când am vizualizat acelaşi produs pe 2 site-uri diferite, însă nu mi-am dat seama, deoarece intervalul dintre vizite a fost de mai multe zile.
Ulterior am început să văd bannere dinamice de la ambele magazine, iar diferenţa de preţ era de mai mult de 100%. A fost destul de greu de crezut, însă, după ce am verificat, am şi făcut comandă online. Și am adăugat şi alte produse, având în vedere că “făcusem o afacere atât de bună” :).
2. Remarketing pe coş abandonat
Remarketingul pe coş abandonat este, probabil, cea mai neglijată strategie, atât de către magazinele online care administrează in-house campaniile Google Ads, cât şi de oameni din agenţii.
Cei care ajung aici înglobează de multe ori cele mai populare liste de cookie-uri, precum:
- persoane care au stat mai mult de x minute pe site,
- persoane care au vizualizat mai mult de x produse,
- persoane care au vizitat o anumită categorie / pagină din site.
Pentru o eficiență sporită, astfel de liste trebuie folosite în paralel cu mesaje adaptate scopului reclamei: “Ai uitat câteva produse în coş. Primeşti x% discount dacă finalizezi comanda astăzi!”
În cazul în care aveţi cunoştinţe mai solide de programare sau chiar persoane dedicate pe Development, reclamele afişate pot fi duse la un nivel şi mai avansat şi să afişeze fix produsele lăsate în coș.
3. Remarketing List for Search Ads (RLSA)
Remarketing List for Search Ads îți permite să personalizezi campaniile de Search pentru oamenii care ți-au vizitat anterior site-ul. Mai mult, poți adapta bid-ul și reclamele pentru acești utilizatori.
Până relativ recent, se puteau crea liste de remarketing care să funcţioneze în campaniile de Search doar din Google Ads, însă acum avem posibilitatea să le folosim şi pe cele din Google Analytics. Probabil şi-au dat şi ei seama cât de mult se poate profita în cadrul campaniilor de Search de opţiunile avansate de alcătuire a respectivelor liste.
O idee drăguţă de folosire a acestora ar fi crearea unei liste în care să includem toate persoanele care au achiziţionat produse necesare începerii activităţii şcolare, setând durata acesteia la 375 de zile.
Cei mai cârcotaşi vor zice poate că la mine anul e mai generos :), însă ideea aici este de a îţi lua un interval mai mare de timp care să îi includă și pe cei care mai fac cumpărături după începerea școlii – din lipsă de buget – sau pe cei care încep școala la altă dată (școli private).
Cu siguranţă această campanie va avea rezultate mai bune, având în vedere că persoanele respective au mai cumpărat articole necesare începerii şcolii şi în anii precedenţi.
4. Remarketing smart
Sunt companii care nu dispun de un buget suficient pentru a schimba bannerele des, în ideea de a evita “banner blindness” sau chiar pentru a crea toate cele 15 formate acceptate în Google Ads.
Ce soluţii avem în această situaţie?
Putem fie să folosim Ad Builder, dacă nu avem alte resurse, fie să adăugăm cel puţin o reclamă text în campaniile de remarketing pentru a acoperi toate slot-urile disponibile pentru care nu avem bannere create.
Mai există şi varianta de a atrage conversii prin funcția countdown, reclamele acestea induc utilizatorului sentimentul de a acționa imediat dacă nu dorește să piardă oferta. Rezultatele arată că duc la acţiuni care sunt profitabile pentru companii.
Atenție însă la durata campaniei, nu cred că ar avea un impact atât de mare dacă am începe să le afişăm când mai sunt, de exemplu, 20 de zile până la finalul acesteia.
Prin aceste strategii putem diversifica destul de des campaniile sau, de ce nu, să împărţim aceeaşi campanie în mai mulți paşi în care să arătăm şi mesaje diferite.
5. Remarketing pe categorii
Pentru un site care are multe produse sau trafic suficient se pot construi liste pe categorii de produse. Acestea vor fi folosite ulterior în grupuri diferite şi, de preferat, cu mesaje diferite.
Pentru un magazin de produse cosmetice, o idee de campanie pe care o putem implementa prin remarketing ar începe prin crearea de liste de cookie-uri diferite pentru diverse categorii din site. În funcţie de cât de mare este traficul pe site, acestea pot fi generale – Machiaj, de exemplu – sau destul de specifice – Tuş de ochi.
După ce utilizatorii au părăsit site-ul, li se pot afișa tutoriale în care se explică cum se folosesc / diferenţiază produsele vizualizate de ei.
Alternativa mai ieftină a creaţiei video ar fi bannerele – se pot face mai multe seturi de bannere pentru produse diferite. În măsura în care bugetul permite, ar fi mai interesant ca fiecare categorie de produs să fie promovată de tipologii diferite de oameni: bloggeri, artişti, etc., pentru a avea mai multă vizibilitate şi impact puternic.
Sper că v-am convins că remarketingul nu trebuie să fie agasant pentru vizitatori, ci poate fi făcut isteț pentru a le atrage atenția sau acoperi o nevoie. Dacă ați văzut exemple de campanii de remarketing care v-au plăcut, mi-ar plăcea să le discutăm.